לקראת היורו: כך תנשנשו מול המשחקים במחיר הנמוך ביותר | סקר

משחקי היורו 2024 לא רק מביאים איתם התרגשות וציפייה אלא גם משנים את הרגלי הצריכה של רבים מאיתנו. כך הבאזז סביב התחרות מוביל לא רק לשינוי שגרת היום אלא גם לשינויים בדפוסי הצריכה של הצופים ומשפחותיהם

חזי גור מזרחי צילום: יחצ
יורו 2024
יורו 2024 | צילום: GettyImages, Alexander Hassenstein
4
גלריה

הציבור מתחלק למספר קבוצות בתקופה הזו:

למרות הדעה שצפייה במשחקי כדורגל משתייכת למגדר הגברי, מסתבר שעם השנים הצפייה, המעקב והבילוי אינם שייכים רק לגברים. נשים רבות עוקבות וצופות במשחקים, וישנן לא מעט נשים שמנצלות את תקופת המשחקים לערבי נשים.

אוהדי נבחרת צרפת
אוהדי נבחרת צרפת | צילום: Yukihito Taguchi-USA TODAY Sports

בכל תקופה בה אנו נחשפים למשחקי הספורט הבינלאומיים, כמו מונדיאל, אולימפיאדה ויורו, מוצרים רבים מציגים צמיחה בביקוש וישנה השפעה ישירה על דפוסי הצריכה והעדפות הקנייה. בעבר הרחוק, משחקי הכדורגל היו מציגים קונוטציה של גרעיני חמנייה עתירי נתרן לצד בקבוק בירה, אך כיום העולם הפך לטכנולוגי וחשוף לתרבויות מהעולם. רעיונות לאירוח, מוצרים, מטעמים ומתכונים שמתאימים לכל אירוח מתפשטים מהר באמצעות הרשתות החברתיות.

הכנות לאירוח החברים לצפייה במשחקים הן מדוקדקות, לעיתים יותר מההכנות לליל הסדר, והכל כדי לא לפספס שנייה אחת מהמשחק. דיווחים מצביעים על צמיחה בקניות המקוונות והמשלוחים ברשתות השיווק ובשירותי המשלוחים של המסעדות. בזמן הצפייה אין לנו זמן ליהנות מארוחה מבושלת של שלוש מנות ולאכול עם סכין ומזלג. אנחנו רוצים לנשנש ולצפות, התרבות הזו מצליחה לקומם את התזונאים על תרבות אכילה לקויה, אך זו חלק מהחוויה.

אם נסתכל על הבתים במהלך אירוח החברים למשחקים או בהתכנסות המשפחתית לערב ספורט, נמצא מגוון מוצרים שמתחלק לארבעה חלקים:

משקאות: שתייה קלה, משקאות אנרגיה, בירות, אלכוהול, יין וקפה.

חטיפים מלוחים: פופקורן, נאצ'וס, חטיפי צ'יפס, קרקרים, בייגלה, חטיפי קרקר.

מתאבנים: חמוצים, זיתים, שניצלונים, מטוגנים ופיצות.

אגוזים ופיצוחים
אגוזים ופיצוחים | צילום: שחר גל

במציאות הנוכחית, כאשר האירועים הקשים וביטחון המדינה משפיעים על חיינו, הבריחה לזמן מוגבל מול המשחק הגדול גורמת להקלה. מחקרים רבים מוכיחים שבמדינות ואזורים דלים בהם הציבור חי בעוני וקושי, הצפייה בסרט בקולנוע מצליחה לגרום להם לנחת והקלה נפשית. כך גם הצפייה במשחקי היורו, היא הזדמנות לאיחוד משפחות וחברויות.

בחנו את עלויות האירוח למשחקי היורו והיכן נמצא את הסל המשתלם ביותר. הכנסנו לעגלת הקניות שלנו 52 מוצרים שונים ושכיחים כפי שציבור הצופים הנאמן צורך בצורה מוגברת בתקופת היורו ומשחקי הספורט. סקרנו את הסל ב-11 רשתות שיווק מובילות וזיהינו פערים לא קטנים אשר משפיעים על הוצאות משק הבית שלנו.

הסל הממוצע במדגם עומד על 813

הסל הזול ביותר עומד על 763

הסל היקר עומד על 870

הפרש הסל בין הזול ליקר עומד על 106 שהם 14%

סופרמרקט
סופרמרקט | צילום: מרק ישראל סלם

רשת קרפור מציגה את הסל הזול ביותר אחריה רשת רמי לוי בתחרות צמודה מאוד והרשת היקרה עם מוצרי היורו היא רשת קשת טעמים שמציגה סל בפער של 14%

בבחינת המוצרים בסל מצאנו פערים עצומים בין רשת לרשת בפער של עד 159%

משחקי היורו מביאים איתם לא רק התרגשות וספורט, אלא גם שינוי משמעותי בדפוסי הצריכה שלנו. חשוב להיות מודעים לשינויים הללו ולבחון את ההוצאות שלנו כדי להימנע מהוצאות מיותרות ולשמור על התקציב המשפחתי.

תגיות:
יורו
/
כלכלה
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף