כללי הברזל של המומחים: כך תישמרו מהונאות פיננסיות

מסקר שבוצע לאחרונה עולה כי 74% מהישראלים חוו הונאה או ניסיון הונאה פיננסית, בטלפון, במייל או ב־SMS. מומחי הסייבר של בנק לאומי מסבירים איך לשמור על הבטיחות הפיננסית שלכם באמצעות כמה כללים פשוטים

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
נפלה קורבן להונאה
נפלה קורבן להונאה | צילום: אינג'אימג'

3. אל תיתנו לאף גורם את שם המשתמש והססמה. לא משנה אם מדובר בבנק או בחברת כרטיסי האשראי.

4. קוד האימות שלכם אינו למסירה. במקרה שבו לא אתם יזמתם שיחה או יצרתם קשר עם ארגון כלשהו, אין למסור את קוד האימות שנשלח אליכם מהבנק או מחברת כרטיסי האשראי לאף אדם - מדובר בגישה לחשבון שלכם!

5. העברות באפליקציות – רק למי שאתם מכירים. אין לבצע העברות מחשבון הבנק או באמצעות אפליקציות תשלומים לגורמים שאינכם מכירים - גם אם הם נשמעים מאוד אמינים!

6. אל תיענו לבקשות להעברת כספים לחו"ל. בקשה למשוך כספים מהחשבון ולהעבירם באמצעות Change לחשבונות בחו"ל היא בקשה חשודה!

7. מאיימים עליכם בחקירה? פנו אתם למשטרה. ניסיון להלחיץ ולטעון שישנה חקירה משטרתית הוא סימן אזהרה - גם אם הנציג שולח תמונה שכביכול מאשרת את הזהות שלו. שימו לב שייתכן שמדובר בתעודה מזויפת. נתקו את השיחה ופנו למשטרה בחיוג 100.

8. גלו ערנות כלפי ניסיונות לקבל מכם פרטים אישיים. נציגי הבנק לא ינסו לדלות מכם פרטים אלה, גם אם הם התקשרו מהמספר הלגיטימי של הבנק.

9. בכל מקרה של חשד כלשהו – נתקו. גם אם אתם לא בטוחים, נתקו את השיחה ופנו ישירות לבנק או לחברת כרטיסי האשראי שלכם לדווח על המקרה.

10. דווחו על שיחות שבהן מנסים לדבר איתכם בשפה זרה. שימו לב לשיחות של נציגים לכאורה של הבנק, חברת כרטיסי האשראי או המשטרה שמדברים בשפה זרה. בקשו מהנציג לדבר בעברית או נתקו את השיחה וחייגו עצמאית לבנק, לחברת האשראי או למשטרה בהתאם למספרים המפורסמים באתר שלהם.

תגיות:
הונאה
/
בנק לאומי
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף