רעיונות גדולים מגיעים לא פעם ממקומות בלתי צפויים. תשאלו את המשפטנית ויזמית ההייטק עדי זמיר, 43, המייסדת והמנכ"לית של הסטארט־אפ הישראלי "פינק אוף ויו" (PINK OF VIEW), שפיתח תוכנה החוזה את הסיכוי של נשים לחלות בסרטן השד. זמיר שאבה את הרעיון הגדול שלה בהודו, אבל לא בטיול תרמילאים אחרי הצבא אלא בכנס מקצועי שאליו טסה לפני מספר שנים. היא כבר הייתה אז דמות מוכרת בעולם ההייטק, בעלת רזומה של סמנכ"לית החטיבה העסקית בישראל של ענקית המידע האמריקאית נס טכנולוגיות וגם של מייסדת ומנכ"לית סטארט־אפ רפואי שעוסק בזיהוי מוקדם של סרטן העור (מלנומה).
אבל נשים שיש בעברן המשפחתי מקרים של סרטן שד יודעות שהן בסיכון גבוה שמצריך מעקב קבוע.
"עבור כל חברת סטארט־אפ, כולל כמובן החברה שלנו 'פינק אוף ויו', ההחלטות הפיננסיות הקריטיות ביותר הן קודם כל בבחירת העיתוי הנכון של הסבבים לגיוס הון. במיוחד של שלב ה'סיד' (SEED), שמוגדר כשלב היתכנות הרעיון מתהליך הפיתוח ועד המודל. החלטה חשובה נוספת היא בשאלה מהם סכומי הכסף שאותם אנו רוצים לגייס בסבבים השונים, שהם פונקציה הן של התפתחות המוצר והן של השווי המצטבר של החברה באותו שלב. כלומר, לכמה כסף החברה זקוקה עד שתגיע לאבן הדרך המשמעותית הבאה שלה. אני יכולה לספר שראיתי בחיי כמה וכמה סטארט־אפים מבריקים ומבטיחים שנכשלו רק בגלל קבלת החלטות לא מוצלחת בשלב הזה".
"קודם כל למרכזים רפואיים, לקופות חולים וגם לחברות ביטוח שמתמחות בביטוחים רפואיים, בעיקר בחו"ל. שהרי אין היום מדינה בעולם שאין בה מקרים של סרטן השד. חשוב להבין שמדי שנה מדווחים בעולם על שני מיליון מקרים חדשים של סרטן השד, ואלה כאמור רק המקרים המדווחים והידועים. החלום שלי הוא שכל אישה בעולם תוכל להיכנס לאפליקציה שלנו ולמלא את השאלון שעשוי להציל את החיים שלה, או לפחות להפוך אותם לטובים יותר. כלומר למנוע ממנה טיפולים, כימותרפיה והקרנות שיגרמו לה לנשירת שיער, לכריתת שד, לפגיעה בעצמות ובשיניים ובאופן כללי לאיכות חיים נמוכה. זו באמת הזדמנות לבקש מנשים שקוראות את הראיון למלא בהתנדבות את השאלון לצורכי מחקר באתר שלנו בכתובת My.pinkofview.com".
"מעבר לחשיבות העצומה של המושג 'עבודת צוות', אני תמיד הייתי חסידה של תחום ניהול הסיכונים. זה אומר בין היתר שאם אתה מגיע לנהל חברה קיימת עם צוות עובדים קבוע, הדבר החשוב הראשון זה לזהות את ה'פארטו' שלה, כלומר מיהם 20% הלקוחות אשר מהם היא מקבלת 80% מההכנסות שלה. זה יאפשר לך לדעת איפה הסיכון ואיפה הסיכוי. יכול להיות שתמצא שאתה מוציא הרבה זמן ואנרגיה מיותרים על לקוחות קטנים, אבל מצד שני אני לא רוצה להיות תלוי בשני לקוחות גדולים בלבד. כך או כך, מנהל טוב מגיע למצב ש־95% מהעניינים שהחברה עוסקת בהם מתגלגלים ומטופלים בלעדיו, ולו רק נותר להתמקד ב־5% הקריטיים".