נגידת בנק ישראל הפורשת קרנית פלוג מודאגת מהחריגה המסתמנת בגירעון התקציבי, שלפי נתוני חודש אוקטובר פחת ל־3.6% מהתוצר. בראיון פרידה מיוחד ל"מעריב־סופהשבוע" מסכמת הנגידה חמש שנות כהונה.
בתשובה לשאלתי, היא מתייחסת לבעיית הגירעון: "את היקף החריגה הסופית מיעד הגירעון נצטרך להמתין ולראות בסוף השנה. חריגה קטנה בשנה מסוימת פחות מדאיגה כי יצאנו לדרך עם גירעון גבוה יחסית. אבל במקום שבו נמצא המשק מבחינת מחזור עסקים, תעסוקה מלאה וצמיחה, לא רצוי להיות עם גירעון כזה", היא אומרת.
בתשובה לשאלה מה היא ממליצה לשר האוצר משה כחלון לעשות היא מוסיפה: "כרגע יש לחצים להגדלת ההוצאות ובצנרת יש גידול נוסף בהוצאות. אם הן יגדלו, חשוב יהיה לממן אותן באיזו דרך. בסופו של דבר צריך להגדיל את הכנסות. אז או שיצמצמו את ההוצאות או שיעלו מסים ויבטלו פטורים. אהיה מודאגת אם המגמה הזו תימשך. אם ההוצאות יגדלו יותר מההכנסות, החוב עלול לגדול, וזה לא רצוי".

על השאלה את מי הייתה רוצה כמחליפה בתפקיד היא עונה: "אני חושבת שנדין טרכטנברג הייתה יכולה להיות נגידה טובה מאוד. אבל הנגיד נבחר על ידי שר האוצר וראש הממשלה ואני מכבדת את הבחירה. אני מעריכה שנדין תהיה נגידה בפועל עד למינוי הנגיד החדש ותעשה את זה טוב". 
הנגידה הפורשת מדגישה בראיון שההחלטות השונות של בנק ישראל לא הושפעו מהלחצים: "כל ההחלטות המוניטריות התקבלו על בסיס עבודה מקצועית והחלטות שבהן נשקלה תמונת המצב מבחינת האינפלציה והסביבה והפעילות והתעסוקה. בכל השאר, מדובר ברעשי רקע ולא בלחצים. תוצאות המדיניות מדברות בעד עצמן".
ביקשתי מהנגידה למנות את ההישגים ואת מה שלא הצליחה להספיק בתקופת כהונתה: "ההישג המרכזי הוא ניהול מוצלח של המדיניות המוניטרית. מצב המשק מוכיח שהיא שירתה אותו היטב. הישג נוסף הוא השינויים במערכת הבנקאית שחיזקו את היציבות והפכו אותה ליעילה יותר בסביבה תחרותית יותר. פעלנו להגדיל את ההוגנות מול הלקוחות והתחלנו לראות את הפירות.
"נושאים שלא הספקתי לקדם הם חקיקת ועדה ליציבות פיננסית, שנתקעה לא בגלל ויכוחים בליבת העניין אלא על סוגיית הדיווח ליו"ר הוועדה. גם חבל שהעלאת גיל הפרישה לנשים לא יצאה לפועל. המהלך יקרה בעתיד בצורה לא מסודרת ואז התשלום יהיה גבוה יותר".
השבוע האחרון היה החגיגי ביותר עבור הנגידה פלוג בחמש שנות כהונתה. בפסטיבל הפרידה שנערך לכבודה השתתפו נגידי בנקים מחו"ל, הנגידים לשעבר סטנלי פישר ויעקב פרנקל, בנקאים, כלכלנים וגם נשיא המדינה רובי ריבלין, שהתייצב בכבודו ובעצמו כדי להחמיא.
שר האוצר משה כחלון התייחס אתמול בכנסת לנתונים הכלכליים ואמר: "כלכלת ישראל חזקה מתמיד, הלוואי שכל הזירות במדינת ישראל וכל החלקים בה היו חזקים כמו הכלכלה. גירעון מודדים משנה לשנה. אין לי ספק שנעמוד ביעד הגירעון. לא פרצנו מסגרת. הכלכלה יציבה, הכלכלה חזקה. המסע התקשורתי מנסה ללחוץ אותנו לכיוון אחד - להעלות מסים לאזרחי ישראל. אין לנו כוונה להעלות מסים".
הכתבה המלאה מחר בטור "שוטף פלוס" ב"מעריב־סופהשבוע"