לאחר ההודעה על המלצתם של ראש הממשלה ושר האוצר בחודש שעבר, ועדת המינויים בראשות השופט (בדימוס) אליעזר גולדברג אישרה היום (חמישי) את מינויו של פרופ' אמיר ירון לתפקיד נגיד בנק ישראל. בוועדה מסרו כי שתי השגות הוגשו בדבר המינוי, שאין עניינן בטוהר המידות. כן קיבלה הוועדה את תשובותיו של פרופ' ירון לשאלון שהכינה ואת קורות חייו, ובנוסף הופיע המועמד בפני הוועדה והשיב לשאלותיה. 


לצורך גיבוש עמדה, זומנה ד"ר קרנית פלוג, נגידת בנק ישראל היוצאת, ודיברה בפני הוועדה. בנוסף ציינו בוועדה כי לאחר בדיקת כל המידע הוחלט כי לא מצאה פגם בפרופ' אמיר ירון מבחינת טוהר מידותיו וגם לא מצאה פגם מבחינת טוהר המידות שבשיקולים שעמדו בבסיס ההמלצה למנותו לנגיד בנק ישראל. 

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר על ההחלטה: "אני בטוח שפרופ' אמיר ירון יוביל את בנק ישראל באחריות ויסייע להמשך ההצלחה של כלכלת ישראל". נתניהו ושר האוצר כחלון יביאו את מינויו של פרופ' ירון לתפקיד הנגיד לאישור הממשלה בישיבתה הקרובה.

פרופ' ירון בן ה־54 חי ב־20 השנים האחרונות בארה"ב, שם הוא מכהן כמרצה לבנקאות ופיננסים בבית הספר "וורטון" שבאוניברסיטת פנסילבניה. את התואר השני עשה באוניברסיטת תל אביב, ואת הדוקטורט קיבל מאוניברסיטת שיקגו.