עונת הדוחות הכספיים של הבנקים לרבעון השלישי מתחילה מחר עם פרסום הדוחות של בנק לאומי ובנק מזרחי טפחות. בסוף השבוע יתפרסמו דוחות בנק הפועלים ובנק דיסקונט. בבית ההשקעות אקסלנס מעריכים שהבנקים יסיימו את הרבעון ברווח כולל של 2.65 מיליארד שקל, המשקף תשואה של 10% על ההון העצמי.
 
הרווח יושפע לחיוב מהפרשי המדדים בין שתי התקופות האחרונות, מהמשך תוכניות ההתייעלות, מהגידול באשראי העסקי ומרווחים חד־פעמיים שיהיו לבנק לאומי עקב מכירת חברת אבגול. את הרווח הגבוה ביותר המשקף תשואה של 12% על ההון מציג בנק מזרחי טפחות שבניהול אלדד פרשר. הבנק יצמח בכל תחומי הפעילות, והוא כבר ביצע הפרשה גדולה יחסית בגין הסתבכותו בפרשת ייעוץ המס, כך שלפחות מבחינת הרווחיות - עיקר נזקי הפרשה כבר מאחוריו. את אותם הדברים ובהקשר דומה לא ניתן לומר בשלב הזה על בנק הפועלים, שעדיין מטפל בפרשה.
 
אלדד פרשר. צילום: רוני שוצר, פלאש 90
אלדד פרשר. צילום: רוני שוצר, פלאש 90


על פי התחזיות, בנק דיסקונט ימשיך להפתיע לטובה עם תשואה של 10%. מבחינת הבנק עדיין עומדת על הפרק תוכנית המיזוג עם בנק דקסיה, אם כי בסוף השבוע נודע שבנק ירושלים העביר גם הוא הצעת קנייה משופרת לאותו הבנק. 


בנק לאומי שבניהול רקפת רוסק־עמינח צפוי לצאת בתוכנית חדשה לרכישה עצמית של מניות, לאחר שניצל את מלוא מכסת הרכישה על פי התוכנית הקודמת. הנהלת הבנק תתחיל לנהל בקרוב מגעים עם ועד העובדים לחידוש הסכמי השכר.