איש העסקים שלמה זוהר, מנכ"ל קבוצת הנדל"ן הברלינאית ADO, צפוי להודיע היום על סיום תפקידו. כך נודע ל"מעריב". עדיין לא ברור מי יחליף אותו, אבל נראה שהמנכ"ל הבא ייבחר מתוך קבוצת השליטה בחברה. על כוונת הפרישה של זוהר נמסר כבר לפני תשעה חודשים, והוא מממש אותה כעת.



ההודעה של פרישת זוהר תבוא לצד פרסום דוחות ACO לרבעון השלישי. פרישת זוהר נעשית על רקע מאבקי השליטה בחברה ולאור ההערכות שהוא אינו רואה עין בעין את מדיניותה העסקית עם קבוצת ההשקעות אפולו ועם משפחת דיין. על פי ההערכות, השותפות של אפולו ומשפחת דיין עם קבוצת שיכון ובינוי, שהייתה עד לאחרונה בעלת השליטה הבלעדית בחברה וכיום מחזיקה ב־38% ממניות החברה, לא תימשך. בימים האחרונים מתנהלים מגעים בין שתי הקבוצות, ובמסגרתם אמורות אפולו ומשפחת דיין לרכוש את חלקה של שיכון ובינוי.



אם מגעים אלה אכן יצאו אל הפועל, תהנה שיכון ובינוי מתמורה כספית הנאמדת בסכום של 900 מיליון שקל ותפיק רווח הון בסכום הנאמד בחצי מיליארד שקל. הדבר ישפר באופן ניכר את תזרים המזומנים בקבוצה, שלאור חקירות המשטרה ופרשיות השוחד סביבה חשובים לה מאוד. זוהר הבין כי עצמאות הניהול תיפגע תחת בעלי השליטה החדשים והסיק את המסקנות. עיתוי הפרישה נקבע לאחר שהשליטה בשיכון ובינוי עברה משרי אריסון למשפחת סיידוף. כיום משמש זוהר כדירקטור בכמה חברות ציבוריות וכבעל מניות בסונול, והוא גם חבר בדירקטוריון החברה.



הדוחות הכספיים של ADO שיפורסמו היום צפויים להצביע על המשך מגמת הגידול במכירות וברווחיות. החברה מנהלת בברלין כ־25 אלף יחידות דיור. מניות חברת הבת ADD פרופרטיס רשומות למסחר בבורסה של פרנקפורט. אם אכן השליטה בחברת תעבור לקבוצת בעלי מניות המיעוט, הם יחויבו ככל הנראה בביצוע הצעת רכש לכלל בעלי המניות. מכיוון שהחברה נסחרת לפי שווי המתקרב ל־2 מיליארד יורו, מדובר בהוצאה כספית הנאמדת במאות מיליוני יורו.