טרנד הקפה בישראל התפתח לאין שיעור בשנים האחרונות, ולא רק שיישר קו למעצמות הקפה האירופאיות, הוא גם מדביק את הפער בתרבות הקפה ובחוויית הצריכה של המשקה הפופולרי. לראשונה בישראל, גם לקפה מגיע בית ספר, כמו להרבה טרנדים הצוברים תאוצה.



חברת הקפה הבין-לאומית ILLY משיקה החודש את אוניברסיטת הקפה (UDC) הראשונה בישראל שתמוקם בחולון, בבית הקלייה של קפה לנדוור. הסניף הישראלי הוא הסניף ה-27 בעולם של רשת בתי הספר לקפה של חברת ILLY. חברות הקפה הבין-לאומיות מזהות בישראל את המגמה המתפתחת ובוחרות לקבע ולהעמיק את תחום הכנת הקפה, זאת במטרה למקצע את ה"בריסטות" (מכיני הקפה) המקומיים כדי להתאים את רמת הקפה בשוק לדרישות הקהל שהולכות ומתפתחות.



בין תכני הלימוד אותם ילמדו באוניברסיטת הקפה: זנים שונים של פולי הקפה, דרגת קלייה, עובי הטחינה, אזורי גידול והצגת פיתוחים חדשניים בתחום. במסגרת לימודי הקורסים ילמד גם זן קפה שהוא פיתוח חדשני של ה-UDC בשם "אידליום", הגדל בצורתו הטבעית באל סלבדור והייחוד שלו הוא בכמות הקפאין הקטנה יחסית הנמצאת בו באופן טבעי, ללא הליך כימי. ה-UDC הוא לא רק בית ספר לקפה, אם כך, אלא גם מקור מחקר בתחם בעל שם עולמי.