"תעריפי הסלולר נמצאים בנקודת פיתול והם אינם בשיווי משקל. אנחנו במרוץ על המחיר ומדברים על שירותים נוספים שייתנו במקביל לתעריפים המעודכנים". כך אומר ל"מעריב" איציק בנבנישתי, מנכ"ל פרטנר, עם פרסום הדוחות הכספיים של החברה. בנבנישתי הדגיש: "המחירים בשוק הסלולר הגיעו לנקודה נמוכה. הלקוחות עצמם מדברים על כך שהמחיר שהם משלמים עבור השירות אינם הגיוניים גם בהיבט של הצורך בהמשך ההשקעות. שוק שנמצא בחוסר איזון, בסופו של דבר מאזן את עצמו".
 
לדבריו, "אני לא אוהב לדבר על עליית מחירים ולא מאמין בזה, אבל מבטיח להציף ערך בתמורה. ב־012 העלנו מחיר, אבל הוספנו את השיחות לחו"ל ואת הגדלת נפח הגלישה. אנו מנסים להבהיר ללקוחות את איכות השירות של החברה ולא מתביישים לדבר על ערך. הצלחנו לפתח את הרשת הטובה ביותר ביכולות ובקצב הגלישה. שירות הלקוחות בפרטנר הוא הטוב ביותר".
 
אלא שיום לאחר פרסום דוחות פלאפון, מתברר שבפרטנר המצב משתפר אך לא מזהיר. הרווח הנקי צנח ברבעון השלישי ב־52% בהשוואה לתקופה המקבילה - ל־26 מיליון שקל. החברה השלימה "ביי־בק" של מניות בהיקף 100 מיליון שקל, וחלוקת דיווידנד במזומן לא נשקלת.
 

פרטנר הרוויחה מתחילת 2018 37 מיליון שקל בהשוואה ל־164 מיליון שקל בתקופה המקבילה. החברה נשלטת על ידי חיים סבן. הכנסות הרבעון הסתכמו ב־822 מיליון שקל, ירידה של 4 מיליון שקל בלבד בהשוואה לרבעון המקביל. המכירות בתשעת החודשים הסתכמו ב־2.44 מיליארד שקל, עלייה מזערית בהשוואה לתקופה המקבילה.

סניף פרטנר. צילום: רויטרס
סניף פרטנר. צילום: רויטרס

 
ההכנסות משירותים ירדו ב־2% ל־654 מיליון שקל. ההכנסות ממכירת ציוד גדלו ב־5% לעומת הרבעון המקביל, ל־168 מיליון שקל. הכנסה חודשית ממוצעת למנוי סלולר הסתכמה ב־60 שקל לעומת 64 שקל ברבעון המקביל. מספר מנויי הסלולר של החברה גדל ב־8,000, ל־2.65 מיליון. הנטישה בסלולר ירדה ל־8% לעומת 8.9% ברבעון המקביל. למנויי פרטנר TV נוספו 23 אלף לקוחות, ובמועד פרסום הדוחות המספר זינק ל־118 אלף מנויים.
 
תשתית הסיבים האופטיים מגיעה ל־250 אלף לקוחות בארץ ומאפשרת גלישה במהירויות שעשויות להגיע ל־1,000 מגה. איציק בנבנישתי הוסיף: "נתוני הרבעון מצביעים על התנופה במנועי הצמיחה, כולל טלוויזיה ותשתית הסיבים. קצב הגידול במשקי הבית המחוברים לפרטנר TV הואץ, ורוב הלקוחות בוחרים חבילה שמשלבת טלוויזיה ואינטרנט. חלקם כבר מחוברים באמצעות שימוש בתשתית הסיבים. החודש השקנו שירות ייעודי לצפייה בטלוויזיה רב־ערוצית על גבי המחשב האישי".
 
לדבריו, "כחלק מהאסטרטגיה נבחנים מנועי צמיחה חדשים בתחומי הפינטק והפיננסים, כמו עולם התשלומים, ההלוואות והביטוח. בכל העולם רואים את הקשר בין הסלולר לשירותים הפיננסיים. אנחנו בוחנים איך להציף ערך ללקוחות". פרטנר גילתה עניין ברכישת לאומי קארד, אבל לאומי סגר בזריזות עסקה עם קרן ההשקעות האמריקאית ורבורג פינקוס. מנכ"ל פרטנר: "מבחינתי זה מים מתחת לגשר. למדנו את השוק והחלטנו להתחרות, אבל אני לא מתעסק עם מה שהיה".
 

על שירותי התוכן החדשים בפרטנר TV הוסיף בנבנישתי: "בהיבט של הפקות מקור, אנחנו מפעילים את ערוץ טדי, מרחיבים את שיתוף הפעולה עם נטפליקס, שזאת גאווה גדולה, ונערכים להפקות מקור לילדים. בקרוב יהיו חדשות בשידורי הספורט. יש לנו את מרב הערוצים שהלקוח הישראלי צורך, ואנחנו בקשר עם גורמים בשוק להוספת תכנים נוספים, כמו הליגה האנגלית".