רשת שופרסל תשיק מחר את רשת הפארם החדשה Be, שפעלה עד כה במסגרת המותג ניו פארם. ההשקעה ברשת החדשה מוערכת ביותר מ־80 מיליון שקל. סיסמת הרשת תהיה, “הגיע הזמן לעבור לפארם החדש של ישראל”.
 
בתוך כך פרסמה אתמול שופרסל את הדוחות שלה לרבעון השלישי, שהסתכם ברווח של 64 מיליון שקל, כמו בתקופה המקבילה אשתקד. הרווח בתשעת החודשים הראשונים של השנה גדל ב־9% - ל־216 מיליון שקל, למרות ההוצאות החד־פעמיות. העלייה מיוחסת בעיקרה לגידול בשווי ההוגן של הנדל”ן להשקעה שהוערכה ב־20 מיליון שקל עם הקמת שופרסל נדל”ן. עוד עולה מהנתונים כי המכירות גדלו ב־9.4% וצמחו לשיא של 3.3 מיליארד שקל, בעיקר בזכות הגידול בפעילות הקמעונאית והכללתה לראשונה בדוחות של ניו פארם. מתחילת השנה גדלו הכנסותיה של סופרסל ב־7.8% ל־9.6 מיליארד שקל.
 
עוד מתברר כי מכירות שופרסל און ליין עלו ל־13.3% מהיקף המכירות של הרשת, לעומת 11.2% בתקופה המקבילה אשתקד. מכירות המותג הפרטי צמחו ל־23.6% מכלל המכירות לעומת 21.9% בשנה שעברה. הרווח הגולמי הרבעוני הסתכם ב־877 מיליון שקל, המהווים 26.5% ממחזור המכירות. ההוצאות על המכירות, השיווק וההנהלה עלו כתוצאה מאיחוד פעילות ניו פארם, מעלויות השקת כרטיס אשראי חדש ומגידול בהוצאות השכר ובכלל זה עקב עליית שכר המינימום. על פי נתוני שופרסל, מתחילת השנה הונפקו 460 אלף כרטיסי אשראי שופרסל־כאל. 
 

את הרשת מנהל איציק אברכהן ואת תפקיד יו”ר הדירקטוריון מאייש מאוריציו ביאור. אתמול אמר אברהכהן בתגובה על הנתונים שפרסמו: “המשכנו ללא לאות בפיתוח החדשנות במטרה להציע ללקוחותינו את המוצרים והשירותים הטובים ביותר. נכנסנו לראשונה לתחום הקוסמטיקה והטיפוח והרחבנו את מגוון המוצרים”. על השאלה כיצד הושפע ויושפע אתר המכירות אמריקן אאוטלט מחגיגות הבלאק פריידיי והסייבר מאנדיי, שיתקיים היום, אמר אברכהן כי “מדובר במבצעים זמניים והמבחן יהיה בדצמבר. אנחנו בראשית הדרך וברבעון הבא נכין דוח מקיף. יש לנו הרבה עבודה לעשות, אבל אני אופטימי”. הוא הוסיף כי “מעבר לאמריקן און ליין, שני הפרויקטים המשמעותיים עבורנו הוא התחום הפיננסי ורשת הפארם. בשנה הבאה נקטוף את הפירות בשני תחומים אלה. השקענו בניו פארם הרבה מעל 80 מיליון שקל. גם בתחום הטיולים יצאנו לדרך, וכדאי להמתין טיפה ולהבשיל ואז לתת תמונת מצב”.