יצוא הסחורות והשירותים הישראלי ממשיך לעלות, זאת לאחר שבשנת 2017 עלה לשיא חדש, וחצה את רף 100 מיליארד דולר. בשלושת הרבעונים הראשונים של שנת 2018, עלה ב-8.4% ל-81.7 מיליארד דולר. מתוך זה, יצוא השירותים גדל ב-13.1% ל-36.3 מיליארד דולר, ויצוא הסחורות גדל בכ-5% ל-45.3 מיליארד דולר. יצוא השירותים ברבעון השלישי הסתכם ב-12.5 מיליארד דולר שמהוה 47% מתוך היצוא כולו באותם שלושה חודשים.



מבחינה גאוגרפית, הגידול הרב ביותר חל ביצוא הסחורות לאסיה – יצוא הסחורות בניכוי אניות, מטוסים ויהלומים למדינות אסיה גדל ל-7.8 מיליארד דולר בכ-27% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. ממשרד הכלכלה והתעשייה ומכון היצוא נמסר כי את הגידול המשמעותי והחד ביותר ניתן לראות ביצוא הישראלי לסין, אשר גדל בעשרות אחוזים מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



גם היצוא לאיחוד האירופי גדל, אם כי בשיעורים צנועים יותר, והסתכם בכ-11.7 מיליארד דולר – גידול של כ-2.57% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.



חבר הכנסת אלי כהן, שר הכלכלה והתעשייה, אמר כי "הממשלה שמה לעצמה ליעד לחצות את רף ה-120 מיליארד דולר ייצוא לשנת 2020, זאת לאחר שבירת השיא וחציית רף ה-100 מיליארד כבר בשנת 2017, הודות לפעילות המשותפת של היצואנים, מכון היצוא ומשרד הכלכלה. ליצוא הישראלי חשיבות גדולה לכלכלת ישראל, הוא קטר הצמיחה של המשק הישראלי, ומקור מרכזי לתעסוקה יציבה ושגשוג כלכלי וחברתי. היצואנים הם חוד החנית של התעשייה הישראלית ומהגורמים המובילים בצמיחת המשק. הזירה הבינלאומית מציבה אתגרים מורכבים וקשים בפני היצואנים הישראליים, ואני שמח שתכניות הסיוע של משרד הכלכלה והתעשייה מצליחות לסייע ליצואנים אלו בהתמודדותם בשווקים הבינלאומיים".