אחרי חודשים של מו"מ שנתקל בלא מעט קשיים, אתמול הגיעו הצדדים להסכמות וחתמו על הסכם בו הזכיינית קשת תשלם 120 מיליון שקלים לזכיינית רשת תמורת 50 אחוז ממניותיה בחברת החדשות. כידוע מרגע פיצול הערוצים חברת החדשות שודרה בשתי הזכייניות במקביל כשניתנה להם אפשרות על פי החוק לשדר כך עד שלוש שנים מיום הפיצול. ההסכם שנחתם אמש צפוי להכנס לתוקף החל מה- 31 לדצמבר תחילת השנה האזרחית החדשה בכפוף לאישור הרשות להגבלים העסקיים, מועצת הרשות השנייה וועדת הריכוזיות. 

כ-100 מיליון שקלים צפויים לעבור לרשת כבר בסמוך לחתימת ההסכם ועשרים מיליון נוספים יועברו בשני תשלומים הראשון עוד שנה והשני כעבור שנתיים. בהסכם גם חתמו הצדדים כי הזכיינית רשת לא תוכל לפנות בהצעות עבודה לעובדי חברת החדשות, בין היתר למגישי החדשות, במהלך חצי השנה הקרובה. 

כידוע היו חילוקי דעות בעניין וקשת דרשה לחתום בהסכם על זמן ממושך יותר, אך עקב התנגדות הממונה להגבלים, נקבע לבסוף המועד של חצי שנה. במקביל גם ברשת ובעשר ממתינים לאישור הסופי מועדת הריכוזיות לטובת המיזוג. אם המיזוג יואשר כצפוי הסכום שיועבר לרשת ועשר יספק להם סוג של חבל הצלה ודחיפה משמעותית.