הטלטלות בשווקים ואי הוודאות סביב קצב העלאת הריבית ממשיכים למשוך את ענף קרנות הנאמנות המסורתיות כפי מטה, כאשר מתחילת השנה ישנם רק חמישה בתי השקעות שרשמו גיוסים חיוביים. את שורת הגיוסים בחודש נובמבר הוביל בית ההשקעות מיטב דש עם גיוס בגובה של 361 מליון ₪ וסה"כ כ 2.1 מיליארד מתחילת השנה. 



אם מחפשים בבואה לענף הקרנות אפשר אולי למצוא אותה דרך בית ההשקעות אי.בי.אי, המגייס הגדול של 2017 שמוביל את טבלת הגיוסים מתחילת השנה עם 2.6 מיליארד שקלים, סוגר את הטבלה בנובמבר עם פדיונות בגובה 577 מליון שקלים וסה"כ פדיון של 1.2 מיליארד בחודשיים על רקע ירידה חדה בביצועים ובדירוגים של מערכות הדירוג בבנקים.
 
בתחום הקרנות המחקות, מובילה קסם מבית אקסלנס את טבלת הגיוסים של חודש נובמבר עם גיוס בגובה של 232 מליון שקלים וסה"כ 855 מליון מתחילת השנה. את שורת הגיוסים ב 2018 מובילה מגדל עם 2.8 מיליארד.
 

כל זה, על רקע תיקון 28 והשינוי המשמעותי שעובר על ענף המוצרים מחקי המדד. במסגרת תיקון 28 הופכות תעודות הסל לקרנות סל , קרנות נאמנות סחירות מחקות מדד, במהלך הדרגתי שיסתיים החודש ויחולל שינוי במצבת השחקנים ונתח השוק בתחום המוצרים מחקי המדד.