מחאת האפודים הצהובים שמאיימת בחרם צרכנים על "אסם" וחברות ענק אחרות בעקבות עליית המחירים הצפויה בחודש ינואר הובילה מאות בני אדם להפגין ביום שישי האחרון, אולם מארגני המחאה ציפו לראות הרבה יותר מפגינים לצידם. על פי סקר שפורסם הערב (ראשון) בחדשות עשר, עולה כי ייתכן שבקרוב נראה עלייה במספר המפגינים, לאחר שכ-65 אחוז מהמשתתפים ענו ברמת וודאות כזו או אחרת שישתתפו במחאה החברתית עתידית. 50 אחוז מאותם משתתפים ציינו כי ייצאו להפגין "ברמת וודאות גבוהה מאוד".



עוד עולה מן הסקר, כי כבר כעת, עוד לפני התייקרות המחירים, 61.2 אחוזים מהציבור טוענים שסל הקניות התייקר, כשהממוצע עמד על כ-320 שקלים. רק 5.2 אחוז מהמשיבים ענו כי סל הקניות הוזל. 



על פי הסקר, 30.9 אחוזים מהציבור מטיל את מירב האשמה על המדיניות הכלכלית של שר האוצר משה כחלון. נתון דומה, 30.5 אחוזים, מטילים את האשמה על יצרני ויבואני המזון. 13.4 אחוזים מהמשיבים ענו כי האשמה מוטלת על אדישות הציבור, ואילו 9.4 אחוזים האשימו את רשתות השיווק. האוכלוסיות החזקות כלכלית נטו להאשים את יצרני המזון, ואילו האוכלוסייה החלשה כלכלית נטתה להאשים את המדיניות הממשלתית. מפלגת כולנו, שנבחרה על רקע הבטחותיו של כחלון להלחם ביוקר המחייה, נמצאת בכוננות ספיגה והכריזה לא מכבר על שורת צעדים שנועדו לבלום את ההתייקרות הצפויה.



בתוך כך, בחדשות עשר פורסם גם מי העומדים מאחורי המחאה. על פי הדיווח, בקבוצת הוואטסאפ של ראשי המחאה ניתן למצוא את עורך הדין והפעיל החברתי אלדד יניב, את מנכ"לית שלום עכשיו שקד מורג, מנכ"ל שלום עכשיו לשעבר אבי בוסקילה ושורת פעילים נוספים במפלגות העבודה ו"מרצ", ביניהם גם דינה דיין, שניסתה בשנה שעברה להיבחר לראשות מפלגת העבודה. 



אדם נוסף שנמנה על מנהלי הקבוצה הוא שי כהן, פעיל מוכר במפלגת העבודה, העומד גם בראש ארגון "הברית הישראלית", אותו מממן ארגון TIDES בארה"ב. על פי דוח מטעם NGO Monitor, המבצע לטענתו בדיקה של הדוחות והפעילות של "ארגונים לא-ממשלתיים הטוענים שהם מקדמים זכויות אדם ואג'נדה הומוניטרית", ארגון TIDES ממומן בין היתר על ידי ג'ורג' סורוס, הפילנתרופ היהודי שתורם לארגונים ליברליים ברחבי העולם והואשם ע"י נתניהו במימון עבור השמאל הקיצוני.


אחד ממובילי המחאה, דוד מזרחי, התייחס לדיווח על העומדים מאחורי המחאה ואמר כי "זו מחאה של כלל הציבור. חבל שיש אנשים שמנסים לרכוב על המחאה. כמו שגירשתי פוליטיקאים ביום שישי האחרון כך אעשה גם להבא. חבל שאנשים מנסים לתת למחאה גוון פוליטי".