לשאול את יוסי דורי, מנכ"ל זרוע ההשקעות בכלל ביטוח, על השנה החולפת ועל השנה שבפתח, זה כמו להתפרץ לדלת פתוחה לרווחה. הוא מונה בקצב מסחרר ובפירוט את הישגיה הרבים של החברה ואת תוכניותיה לעתיד, ורק נדמה שלולא קצרה היריעה, היה לו עוד הרבה מה לומר לנו.
 
"השנה המשכנו בקו מאוד עקבי וברור ברמת ההשקעות. אנחנו מובילים דווקא בתחום התשתיות, גם באקוויטי. אנחנו המשקיעים הגדולים ביותר בחברת IDE, חברת התפלת המים הגדולה ביותר בארץ, אולי אפילו מהגדולות בעולם. עמיתי כלל הם כחמישית מהחברה הזו. אנחנו מאמינים בתחום הזה בכלל וב־IDE בפרט. צריכת המים תהפוך להיות לנושא יותר ויותר בוער, לא רק בישראל. יש לנו הרבה מאוד תחנות חשמל פרטיות שפועלות על גז, ונמשיך להשקיע בזה גם ב־2019. השקענו גם לא מעט בתשתיות בחו"ל, בעיקר בחוף המזרחי בארה"ב".
 
היו השקעות בתחום הנדל"ן השנה?

"היו לנו שתי השקעות מאוד אסטרטגיות בנדל"ן גלובלי. השקעה אחת הייתה כשנכנסנו ב־300 מיליון דולר לשותפות ב'קאר', חברת בת של אלוני חץ. אנחנו רואים בה פלטפורמה אמריקאית להשקעה במשרדים ובייזום, ואנחנו והעמיתים שלנו נהנים מבנייני משרדים במרחק מיילים בודדים, לפעמים מאות מטרים, מהבית הלבן והקפיטול, והחברה מתרחבת גם לבוסטון. מדובר בנכסים מדהימים שנותנים תזרים יציב לעמיתים שלנו.

"עסקה אסטרטגית שנייה שעשינו הייתה חתימה על שיתוף פעולה לשלוש שנים עם ניו יורק לייף, מחברות הביטוח הגדולות בעולם, שמנהלת נכסים בחצי טריליון דולר, ואנחנו משקיעים איתם 50/50 בנכסי נדל"ן בארה"ב. בארץ נכנסנו לראשונה בצורה קצת יותר רצינית לתעשייה ולוגיסטיקה, תחום שזיהינו כבר לפני כמה שנים, ולאחרונה הבשילו המאמצים של הפיתוח העסקי ונעשו כמה עסקאות בתחום, למשל רכישת נכסים לוגיסטיים בראש העין ובעמק חפר".
 
מה הקו המקשר בין עסקאות בגבעת הקפיטול לבין נכס בראש העין?
"דווקא בישראל, התשואות של הנכסים גבוהות יותר מהתשואות בחו"ל. בישראל עדיין הקאפים גבוהים בהשוואה ל־G20, למדינות המובילות, למטרופולינים המובילים, וזה עניין של אבולוציה. עם הכניסה של ישראל לאט לאט לרשימה של ה־G20 והירידה בפרמיית הסיכון, נראה השוואה, או שאיפה להשוואה, של התשואות. בהגדרה, בגלל שיש לנו היכרות עם השחקנים המקומיים ועם השוק המקומי, אנו נוטים להשקיע רק בישראל, אבל הגודל שלנו מחייב להשקיע גם בחו"ל, ואלה השקעות גדולות יותר מאשר בארץ. 
 
"אבל במאמר מוסגר, כאזרח אני חושב שמן הראוי שכספי הפנסיה של החוסכים הישראלים יופנו קודם לפיתוח השוק, התשתיות, תחנות הכוח, הכבישים ובתי החולים שלנו, לפני שאנחנו משקיעים בבתי חולים ובכבישים של מדינות אחרות. אבל יש פה צווארי בקבוק, והכסף נצבר בקצב אצלנו בקצב מהיר, ולכן אין לנו ברירה אלא לצאת לחו"ל ולגשר על הפער בין המקורות לשירותים. אבל היכן שיש הזדמנויות השקעה בארץ, אם זה בנייני משרדים במקומות מובילים, פארקי תעשייה ולוגיסטיקה, מרכזי מסחר בשכונות מגורים - אנחנו נהיה שם.
 
"אגב קנינו לראשונה בארץ חניון, את חניון שוק הפשפשים. זה החניון היחיד של מתחם שוק הפשפשים, ובינתיים הוא עובד יפה מאוד ואזור שוק הפשפשים מתפתח כמקום בילוי". 

מהי האסטרטגיה שלכם?
"לבנות תיק נדל"ן מבוזר, תזרימי ויציב, עם נכסים איכותיים. הנכסים שמשרתים את העיר צריכים להיות במרכזי המטרופולינים, ולכן אנחנו משקיעים ונמשיך להשקיע במשרדים, במגורים במרכזי ערים ובתעשייה ולוגיסטיקה בקווי התפר ובצמתים הלוגיסטיים הראשיים".

אילו עוד השקעות עשיתם השנה?
"פרט לנדל"ן ותשתיות, בתחום ההשקעות הלא סחירות אנחנו מתמקדים בטכנולוגיה. בין היתר, היינו מהמשקיעים המובילים בסבב גיוס של חברת פגאיה, חברת פינטק לאשראי צרכני מהמובילות בישראל ומהייחודיות בעולם. עשינו גם כמה השקעות ישירות, למשל, השתתפנו באורקם של אמנון שעשוע. נמשיך לחפש הזדמנויות גם ב־2019 להשקעה במניות בחברות פרטיות ולהיכנס כשותף בחברות צומחות מובילות. אנחנו כל הזמן מחפשים להגדיל את החשיפה שלנו באקוויטי, בין אם זה סחיר אבל כמובן גם אם זה לא סחיר.
 
"בעניין קרנות פרטיות, היינו משקיע עוגן השנה, ובין השאר ייסדנו את הקרן IGP2 של חיים שני ומשה ליכטמן. אנחנו גם פעילים בתחום הנדל"ן המקומי, ואנחנו מפתחים מוצר ייחודי שנקרא משכנתה הפוכה".

מה הצפי שלך לשנה הבאה?
"זה כמה חודשים אנחנו מזהים סביבה של סיכון גדל, גם בצדדים הפיננסים וגם סיכון בכלכלה הריאלית. הפגיעות של ישראל והרגישות שלה גבוהות היום באופן יחסי, ואנחנו חושבים שהאסטרטגיה, לפחות מבחינתנו, צריכה להיות קצת יותר שמרנית, זהירה ומתונה ביחס לשנים עברו. אנחנו מעריכים שהעלאת הריבית בארה"ב קרובה למיצוי ושהמחזור הפיננסי די קרוב למיצוי, ולכן סביר יותר שהצמיחה תאט מאשר תגבר, ולכן אנחנו חושבים שאין לריבית האמריקאית לאן לעלות. 2019 תהיה שנה די תנודתית, נכסי הסיכון יהיו די תנודתיים, כך שיהיה בה יותר סיכון ונתנהל ביותר זהירות ושמרנות".