מנכ"ל חברת ייעוץ ההשקעות Videa: "רוצים לעשות מהפכה בשוק"

פול קליין לא חושש למתוח ביקורת על התנהלות הקולגות בשוק ההשקעות, שלדעתו לא תמיד רואים בטובת הלקוח חזות הכל. לדבריו, לניהול השקעות יש פן חינוכי

מעריב אונליין - לוגו צילום: מעריב אונליין
פול קליין, מנכ"ל חברת ייעוץ ההשקעות הדיגיטלית Videa
פול קליין, מנכ"ל חברת ייעוץ ההשקעות הדיגיטלית Videa | צילום: בנק לאומי

"המטרה שלנו ב־Videa היא לנהל השקעות בצורה היציבה ביותר שיש היום. השקעות אמורים לבצע ולנהל עם מודלים, ובהגינות מרבית", אומר פול קליין, מנכ"ל Videa (חברת ייעוץ ההשקעות של בנק לאומי).

"הרעיון ב־2019 הוא לנסות לחשוף את מה שיש לנו לכמה שיותר לקוחות רלוונטיים. וכשאני אומר רלוונטיים, הכוונה היא להגיע למגוון לקוחות, שיש להם צרכים שונים. יש לקוחות שיש להם כסף שיושב בבנקים במזומן או בפיקדונות בריבית מאוד נמוכה. חשוב להגיד - יש לקוחות שזה מתאים להם. במקומות רבים משדלים לקוחות בהבטחות לתשואה גבוהה, אולם לא מיידעים אותו בסיכונים. יש לקוחות שמשקיעים את הכספים שלהם בלי לדעת מהם הסיכונים, מהן העלויות. הם לא ערים לכך שניהול ההשקעות נעשה בצורה חובבנית למדי. לכן הרעיון שלנו הוא לעבוד בשקיפות, להגדיל את נתח השוק ולהגיע לכמה שיותר לקוחות. ושקיפות ואמינות פירושה, למשל, שכאשר אנו רואים לקוחות שזה פחות מתאים להם להיכנס לתוכנית מסוימת, אנחנו אומרים להם לא להיכנס אליה. אנחנו באמת רוצים לעשות מהפכה בשוק הזה. קיבלתי הרבה טלפונים מעמיתים ומחברים שלי, ששאלו אותי למה אני מטלטל את הסירה. תשובתי פשוטה - אנחנו חושבים שאין סתירה בין ניהול השקעות אופטימלי לניהול הוגן. אפשר לעשות את זה מקצועי, טוב ובמחיר הוגן. וללקוחות יש לי רק בקשה אחת: תיכנסו לאתר, תתנסו בלי שום התחייבות - ותבינו על מה אני מדבר".

תגיות:
בנק לאומי
/
השקעות
פיקוד העורף לוגוהתרעות פיקוד העורף