בצל הסערה הציבורית ומחאות "האפודים הצהובים", הודיעה הבוקר (רביעי) חברת "אסם" על החלטתה להקפיא את העלאת מחירי מוצריה, זאת לאחר פגישה לילית שנערכה בין מנכ"ל אסם לשר האוצר, משה כחלון. 

בהודעה מטעם החברה נמסר כי "בעקבות פניית שר האוצר נפגשו אמש מנכ"ל אסם ויו"ר אסם עם שר האוצר, לדיון לילי בשעות הקטנות של הלילה, בו מסרו נציגי האוצר על פעילותם מול רשות החשמל למתן את העליה במחירי החשמל. בנוסף, משרד האוצר בוחן ביטול מכסים על שורה של חומרי גלם המשמשים את אסם לייצור בישראל. בעקבות זאת, החליטה הנהלת אסם לדחות בשלב זה את עליית המחירים הצפויה".

כזכור, לפני כשבוע הודיעה אסם, מיצרניות המזון המובילות במשק על העלאת מחירי מוצריה החל מ־1 בינואר 2019. הכוונה של אסם הייתה להעלות את מחירם של עשרות מוצרים בשיעורים של עד 4.5%, מה שהיה אמור להביא להתייקרות המשמעותית ביותר מאז המחאה החברתית ב־2011.

כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90
כחלון. צילום: יונתן זינדל, פלאש 90


מוצרים כמו קמח, ביסלי, אפרופו, קטשופ, קמח תופח וסירופים למיניהם, היו אמורים להיות בין אלה שיתייקרו, כאשר מאידך, מחירם של הבמבה ומוצרים אחרים, כמו קפה, פסטה, סלטים, עוגות ומטרנה לתינוקות, הנתפסים כמוצרי צריכה בסיסיים, לא היה אמור להתייקר.


בראיון שקיים לפני כשישה ימים כתב מעריב, יהודה שרוני, עם יו"ר דירקטוריון אסם, דן פרופר, התייחס האחרון להחלטה על העלאת המחירים, שהוקפאה כעת, כאמור: "אסם היא חברה עם אחריות ציבורית וקהילתית, חיכינו עם ההתייקרויות ממש עד לרגע האחרון והעלינו מחירים רק ממש כשכבר לא הייתה ברירה - ורק במוצרים ספציפיים".