אמיר איל מנכ"ל אינפינטי התראיין היום (ראשון) ל'איפה הכסף' ב-103FM והתייחס לירידות החדות שרשמה הבורסה בתל אביב במהלך יום המסחר האחרון. "אחרי כל כך הרבה שנים בשוק ההון אומרים שכל שנה בשוק זה כמו שנת כלב", סיפר, "הבורסה ירדה בחמישה אחוזים. אלו ירידות חזקות מאוד ויותר חזקות ממה שהיה בחוץ לארץ. לפי הניתוח שלי, מתוך חמשת האחוזים, למעלה משני אחוז הם של החברות טבע ופרגו. המחירים שלהם נקבעים בניו יורק ומשפיעים על ישראל".





"בנוסף, בנק ישראל פרסם היום כותרת נוראית שאם הירידה תמשיך יש סכנה ליציבות הבנקים", המשיך, "זו שערורייה, הציבור צריך לדעת שמצב הבנקים הוא מעולה וגם בנק ישראל יודע זאת. בפועל הודעה הזאת גורמת להורדת הבנקים בישראל בחמישה אחוז ורק זה לבד תורם עוד אחוז לירידה בבורסה. מתוך חמשת האחוזים נותרנו עם שני אחוזים, שהירידה שלהם היא פחות או יותר הגיונית, כי זה מה שירד בסוף השבוע גם בניו יורק".



"הציבור צריך לדעת שמה שקרה בארצות הברית זו התנגשות", מבהיר איל, "הבנק המרכזי האמריקאי, כמו בישראל, מנותק מהעם. הם העלו את הריבית לפני המודלים שלהם על הדולר שהתחזק, לא אכפת להם שהריבית ביפן היא מינוס, הריבית באירופה היא מינוס והסינים עושים פיחות למטבע שלהם באופן מלאכותי. לסיום, שום דבר אינו דרמטי, הציבור הישראלי מספיק חכם ומנוסה לא לעשות דברים נמהרים שיעלו לו ביוקר רב באמת".