מנכ"ל אמזון ג'ף בזוס, שהודיע כי הוא ואשתו מקנזי עומדים להתגרש, מנהל רומן עם שכנתם, מגישת טלוויזיה לשעבר, כך דווח הלילה (חמישי) בתקשורת האמריקאית. המיליארדר יוצא עם לורן סאנצ'ז, מגישה לשעבר של רשת פוקס ואשתו הפרודה של סוכן העל ההוליוודי פטריק וייטסל.
בזוס נצפה בחודש אוקטובר במועדון פרטי יחד עם אישה שזוהתה כמגישת הטלוויזיה לשעבר, כך לפי מקורות. מנכ"ל ענקית הטכנולוגיה בן ה-54, וסאנצ'ז בת ה-49 שהיא גם טייסת מסוק, הכירו אחד את השנייה דרך בעלה, סוכנם של מספר כוכבי קולנוע, בהם מאט דיימון, כריסטיאן בייל, קווין קוסטנר ויו ג'קמן. לפי הדיווח, סאנצ'ז ובזוס התקרבו אחד לשנייה לאחר שהיא ווייטסל נפרדו לקראת הסתיו.
 
"פטריק ולורן הכירו את ג'ף בזוס ואשתו במשך מספר שנים, מפני שלשני הזוגות יש בתים בעיר סיאטל", אמר מקורב לאתר פייג' סיקס. "אז לורן נשכרה לעבוד באחד הפרויקטים של בזוס כטייסת מסוק. היא צילמה צילומי אוויר עבור בזוס". סאנצ'ז ווייטסל לא הגישו עדיין בקשה רשמית לגירושים.

ג'ף בזוס ואשתו מקנזי. צילום: רויטרס
ג'ף בזוס ואשתו מקנזי. צילום: רויטרס

 

בזוס הודיע אתמול על גירושיו, לאחר 25 שנות נישואים וארבעה ילדים, בציוץ שפרסם בחשבון הטוויטר שלו. "אנחנו רוצים לעדכן את האנשים בהתפתחות שחלה בחיים שלנו. כפי שבני משפחתנו וחברינו הקרובים יודעים, לאחר תקופה ארוכה של התלבטות, החלטנו להתגרש ולהמשיך את חיינו המשותפים כחברים", נכתב בהצהרה שנחתמה על ידי בני הזוג.  
עוד נכתב: "אנחנו מרגישים בני מזל על כך שמצאנו אחד את השנייה ואנחנו אסירי תודה על כל אחת מהשנים שהיינו נשואים. אם היינו יודעים שנפרד לאחר 25 שנים, היינו עושים את הכל מחדש באותה הדרך. היו לנו חיים משותפים כזוג נשוי, ואנחנו רואים עתיד נפלא בהמשך, שותפות במיזמים ובפרויקטים שונים. למרות שהתווית תהיה שונה, אנחנו נשארים חברים ומשפחה".
 
הסכם הגירושים של הזוג, הוא ככל הנראה היקר ביותר שנחתם בהיסטוריה, שכן שכן הונו של בזוס עומד על כ-137 מיליארד דולרים. על פי הדיווחים השונים, בני הזוג לא חתמו על הסכם ממון, מה שאומר שההון שנצבר במהלך הנישואים - יתחלק שווה בשווה בין שניהם. בזוס הפך למיליונר רק בשנת 1997, ארבע שנים לאחר שהם התחתנו. מקנזי היתה אחת מהעובדים הראשונים של אמזון. 



מומחים טוענים כי לא סביר שמקנזי תבקש את השליטה על אמזון במסגרת הסכם הגירושים. לדבריהם, ההסכם יתמקד בעיקר בחלוקת ההון האישי של המשפחה. מומחה לניהול משברים אמר לרשת פוקס ניוז כי "זה נראה כמו אחת הפרידות הידידותיות שראיתי, מה שגורם לי להאמין שההסכם ביניהם יתעסק רק בכספים". הוא ציין כי "ייתכן מאוד והדבר ישפיע על הונו של בזוס, אם כי מרבית הונו תלוי בביצועי החברה. 


בני הזוג נפגשו לראשונה כאשר הוא ראיין אותה למשרת מחקר בקרן שבה עבד, סיפרה מקנזי למגזין ווג ב-2013. "המשרד שלי היה ליד המשרד שלו, וכל היום הקשבתי לצחוק הנפלא הזה", אמרה, "איך יכולתי שלא להתאהב בצחוק הזה?". הם התארסו לאחר שלשה חודשי היכרות, והתחתנו בשנת 1993. לאחר החתונה, הוא עזב את העבודה בוול סטריט ועבר לגור בסיאטל, שם הקים את אמזון, שהיתה בשנים הראשונות חנות ספרים מקוונת.