תושבי רמת גן הם אלופי ההזמנות של חבילות דואר. בשנת 2018 הזמין כל רמת־גני 11.46 חבילות בממוצע, ובסך הכול הגיעו לעיר 1.9 מיליון חבילות. לעומת זאת מתברר מנתוני הדואר לסיכום 2018 שפורסמו אתמול כי האחרונה בדירוג 20 הערים המובילות בנושא זה היא ירושלים - עם 4.4 מיליון חבילות בסך הכול וממוצע של 4.41 חבילות לתושב.



מספר החבילות שנמסרו בשנה האחרונה הסתכם ב־65 מיליון. 43 מיליון חבילות מתוכם נמסרו ב־20 הערים הגדולות. את המספר הגדול ביותר של חבילות, 5.1 מיליון, זוקפת לזכותה תל אביב, התופסת את המקום השמיני בממוצע החבילות לתושב (9.53 לתושב). עלי אקספרס ו־eBay מובילים בראש טבלת האתרים הפופולריים בקרב הישראלים. אחריהם Amazon Next ו־Asos. גם האתרים Geek Buying ו־Gear Best מופיעים ברשימה.



ההיקף הגבוה ביותר של הזמנת החבילות הוא כצפוי מסין, במקום השני ארה"ב ואחריה בריטניה. הקטגוריות המובילות בהזמנות בשנה האחרונה, לפי הסדר: ביגוד והנעלה, כלי בית, אביזרים למטבח, גאדג'טים ומוצרי אלקטרוניקה, ויטמינים ותכשירי קוסמטיקה, עם פערי מחיר גבוהים לעומת המקובל בישראל.


עיכובים במסירת החבילות אינם נובעים תמיד מרשלנות הדואר ולא אחת נגרמים מטעויות בירוקרטיות בסיווג החבילות.



מנכ"ל הדואר, דני גולדשטיין מסר: "הסחר המקוון בישראל עשה קפיצת מדרגה. הישראלים אימצו את הכלכלה הדיגיטלית ושינו את הרגלי הצריכה. הצרכן הישראלי כיום נבון יותר, מתוכנן יותר, משווה מחירים ומחפש את העסקה המשתלמת ביותר עבורו.



"אנו רואים השנה עליה דרמטית במשקל הפריטים המוזמנים מחו"ל, והזמנה של יותר פריטים מנוטרים ופריטי פריים, פריטים גדולים ויקרים יותר. בימים אלו עברנו ממבנה גיאוגרפי לשלוש חטיבות: תחום הסחר והשליחים, בנק הדואר והחטיבה הקמעונאית, כדי למנף את היכולות", סיכם גולדשטיין.