שר האנרגיה יובל שטייניץ שב אתמול מוועידת האנרגיה בקהיר, שבמהלכה סוכם בין הצדדים על הקמת ארגון אזורי של מדינות המפיקות גז טבעי. במהלך הביקור התבררו פרטים נוספים הנוגעים להסכם אספקת הגז מישראל למצרים.
 
בין היתר התברר כי משלוח ראשון של גז, אם כי בכמות מסחר קטנה, יוזרם במהלך חודש אפריל מקידוח תמר. הגז יוזרם למצרים באמצעות צינור הגז של חברת EMG, שנרכש באחרונה על ידי קבוצת דלק, בבעלותו של יצחק תשובה. עם זאת, עיקר אספקת הגז, שהיקפה נאמד ב־15 מיליארד דולר, תשוגר לקראת סוף השנה מקידוח לווייתן, שעד אז יחל בהפקת הגז.

גורמים הקשורים לביקור הדגישו כי מדובר בביקור היסטורי וראשון בחשיבותו מבחינה כלכלית שנערך מאז האביב הערבי: “המצרים יצאו מגדרם על מנת לתת לנו תחושה טובה. הם מבינים את חשיבותה של ישראל במשק הגז עולמי”, סיפרו גורמים בסביבתו של שטייניץ. לכך יש להוסיף את העובדה כי בניגוד לכינוסים אחרים, הפעם דגל ישראל התנופף לצד הדגלים של המדינות האחרות והתקשורת המצרית סיקרה באופן נרחב את הביקור. 
 
מקורבי השר ניצלו את ההזדמנות על מנת להזכיר כי רק לפני שלוש שנים נטען שלא בצדק ששטייניץ מוליך שולל את בג”ץ בכל הנוגע ליצוא הגז מירדן למצרים. “היום הוכח כי כל הטענות הללו היו מופרכות מיסודן”, הדגישו הגורמים.
 

עוד יצוין כי בשל העובדה שלא ניתן היה לחזור בטיסה ישירה לנתב”ג, השר שטייניץ שב לישראל באמצעות טיסת קונקשן שעצרה בבירת ירדן, עמאן. אתמול כבר הספיק שר האנרגיה להיוועד עם סגן שר האנרגיה האמריקאי דן ברוליט, והשנים הסכימו כי מאגרי הגז שהתגלו מול חופי ישראל ואלה שעוד יתגלו בעתיד ישחקו תפקיד חשוב בגיוון מקורות האנרגיה באירופה.