בעקבות המלצות ועדה בין-משרדית של משרדי הממשלה הנוגעים בתחום הקנאביס הרפואי, הממשלה אישרה היום (ראשון) ייצוא של הצמח. הוועדה המליצה לממשלה על הייצוא לאחר השלמת ההליך שמקדם משרד הבריאות. עיקרו של המהלך הוא הפיכת הקנאביס הרפואי למוצר רפואי ככל מוצר אחר אותו מקבלים המטופלים לפי התוויות ומינונים ורוכשים אותו בבתי המרקחת, בתנאים הקובעים סטנדרטים מוקפדים בהתאם לדרישות החוק.
סגן שר הבריאות ח”כ יעקב ליצמן הסביר: "תמכתי בייצוא הקנאביס הרפואי בשל התרומה הכלכלית למערכת ולמשק הישראלי ולאחר שהגענו לסיכום עם האוצר להפניית חלק מהמשאבים לטובת מערכת הבריאות". לדבריו, מדובר בצעד דרמטי, שאושר רק אחרי שעבר את כל התהליכים הקפדניים מצד גורמי המקצוע בישראל, בשיתוף מלא עם משרדי הממשלה הרלוונטיים. 
מנכ”ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב ציין כי "מדינת ישראל היא חלוצה עולמית בתחום בקנביס רפואי. בשנים האחרונות יצרנו מהלך של סטנדרטיזציה גבוהה של מוצרי הקנביס לשימוש רפואי, ותורה שלמה ומלאה של התאמה בין חומרים פעילים לבין התוויות רפואיות". הוא הסביר: "עשינו זאת עבור המטופלים הישראלים, שמתחילים לקבל כעת מוצרים באופן בטוח וברמה הגבוהה ביותר".

בר סימן טוב אמר כי "כתוצאה מהמהלך שעשינו, נוצר בישראל, גם בממשלה, גם במערכת הבריאות וגם בתעשייה, ידע ומומחיות שאין בשום מקום אחר, בו ישראל יכולה להשתמש ולייצא מוצרים ברמה גבוהה לעולם". הוא סיכם: "אנחנו נשים את המטופל הישראלי במרכז ובעדיפות עליונה ונמשיך להבטיח שהוא יהיה הראשון לקבל את המוצרים המתאימים ביותר".
יוסי בורנשטיין, יו״ר חברת Cann10 אמר כי "כעת ההצלחה הישראלית לאשר את הייצוא לא מסתכמת בהחלטת הממשלה. המבחן הגדול הוא הזמן שיעבור בין ההחלטה לכתיבת הנהלים והייצור בפועל". הוא הוסיף: "אנו תקווה כי בניגוד לטבעה של הביורוקרטיה הישראלית, התהליך לא יהיה ארוך אחרת מדינת ישראל תפסיד זמן יקר נוסף, בדרך להפוך לגורם משמעותי בתעשייה העולמית". הוא סיכם: "לישראל יש את כל הכלים המתאימים, להתבססות כאוטוריטה בתעשיית הקנאביס העולמית, אך המציאות הישראלית הובילה לכך, שמדינות חזקות כבר עקפו אותנו. במובן הזה הספינה כבר הפליגה לה".