מסעדת הדגים הוותיקה השקד הנמצאת ברחוב החשמונאים בתל אביב נסגרה אתמול בפתאומיות. בדלתות הכניסה המקיפות אותה נתלה השלט “סגור”, כך נודע ל”מעריב”. בשלב זה לא ברור האם מדובר בסגירה זמנית, או שאולי בשלב מסוים תפתח מחדש. עובדי המסעדה התבקשו שלשום על ידי המנהל האחראי שלא להגיע לעבודה. גם לקוחות שפקדו את המסעדה בסוף השבוע הופתעו מהמהלך, שכן לא ניתנה שום התראה מוקדמת שהמסעדה הולכת להיסגר. אתמול גם לא ניתן היה להזמין מקומות דרך המענה הטלפוני.
נסיבות הסגירה הן כלכליות. מדובר, בין השאר, בקשיי מעבר ממיקומה הקודם של המסעדה למקומה החדש (בצד השני של הרחוב, י.ש). סיבות נוספות הן תביעות מצד העובדים ותנאי ההעסקה החדשים, שהפכו את קיום המסעדה לבלתי אפשרי.
בעלי עסקים באזור המסעדה הופתעו מהסגירה שכן היא תמיד הייתה תמיד מלאה בסועדים ולא היו לכך שום סימנים מוקדמים. במקור שכנה השקד ברחוב החשמונאים, אך בגלל פרויקט מגדלי היוקרה גינדי, הוחלט באפריל 2015 לסגור אותה. שנה מאוחר יותר היא נפתחה מחדש, במקומה הנוכחי. מסעדת השקד, שהוקמה ב־1964, נחשבת לאחד מהמוסדות הקולינריים הוותיקים והאיכותיים בעיר. פוקדים אותה כל העת אנשי עסקים מעולם הביטוח כמו שלמה אליהו, עולם הבנקאות כמו בינו צדיק, עורכי דין ורואי חשבון.

המסעדה נוהלה בשנים האחרונות על ידי חיים שלו, בנם של אברהם ואסתר שולביץ, שייסדו אותה. שלו נוכח אישית במסעדה מידי יום ודאג אישית לאורחים. אחד מבאי המסעדה הקבועים אמר לי: “אני לא יודע אם השקד נסגרה סופית או שתפתח מחדש. מקווה שלא אאלץ למצוא אתר קולינרי אחד”.
בתגובה לפניית “מעריב” מסר שלו: “לצערי, הצטרפנו לסטטיסטיקה. המסעדה נסגרה עקב בעיות כלכליות, שהתחילו עוד במסעדה הקודמת ונמשכו לחדשה, תביעות מהעובדים והחוקים החדשים. הכול נעשה קשה ולא הייתה ברירה אלא לסגור מידית. לא יכולנו במצב הזה להמשיך את הפעילות”.