מכירת השליטה בחברת התעופה הפנים־ארצית ישראייר מתעכבת, אך לבעל השליטה בחברה, אדוארדו אלשטיין, אין סבלנות לחכות. ל"מעריב" נודע כי בימים אלה הוא משך ממנה 5 מיליון דולר כהלוואה מיוחדת. סכום המשיכה המקורי נועד להיות 10 מיליון דולר, אך אלשטיין שוכנע על ידי ההנהלה לצמצם את הסכום במחצית. ישראייר יכולה להרשות לעצמה להלוות את הכסף בזכות השיפור הדרמטי בתזרים המזומנים. שווי החברה, המנוהלת על ידי אורי סירקיס, זינק בשנים האחרונות בעשרות מיליוני דולרים.
 
נזכיר שלצורך המיזוג עם סאן דור של אל־על הוערך השווי ב־45 מיליון דולר, אולם כעת מדובר בעסקת מכירת בשווי 70 מיליון דולר. שלוש קבוצות משקיעים מעוניינות בישראייר, אולם הללו טרם הפנימו שהשלמת העסקה תלויה בדין ודברים עם ההנהלה והטייסים. הטייסים והעובדים מעוניינים בין השאר בקבלת מענק מכירה, אך הקונים הפוטנציאליים טוענים שבהיותו של אלשטיין המוכר, הוא הכתובת לבקשה זו, אולם הוא מתנגד לכך.
 
כאמור, ישנן שלוש מתמודדות עיקריות על הרכישה: הראשונה הן חברת אלקו מקבוצת אלקטרה, בראשות דניאל ואלי זלקינד; הקבוצה השנייה היא קרן ההשקעות קדמה שבניהול אורי עינן; ואילו הקבוצה השלישית היא מלונות בראון בשיתוף איש העסקים מני ויצמן, המציעה את הסכום הגבוה ביותר - 70 מיליון דולר (לעומת ההצעות האחרות - כ־62 מיליון דולר).

מטוס ישראייר חדש. צילום: מוני שפיר
מטוס ישראייר חדש. צילום: מוני שפיר

 

עם זאת, מלונות בראון מעוניינת לממן את העסקה באמצעות הלוואת בעלים והכנסות רשת המלונות שבבעלותם. הגוף הרציני ביותר בשלב זה היא חברת אלקו, אולם העובדים והמנהלים של ישראייר אינם ממהרים לחתום, שכן מבחינתם יש להמשיך לשמור על האינטרס ארוך הטווח של ישראייר.
 
אם בסופו של דבר עסקת המכירה לא תצא אל הפועל, נשקלת האפשרות (אם כי בעדיפות אחרונה) להנפיק את ישראייר בבורסה. העסקה תתבצע באמצעות בית ההשקעות אפסילון, שלפי ההערכות כבר החל בהכנת תשקיף.