בקרוב צפויה הוזלה משמעותית במחיר ביטוח החיים. סגן ראש רשות שוק ההון, הראל שרעבי, התייחס הערב (שלישי) בתכנית "איפה הכסף"ב-103FM לנושא, והבהיר כי "מדובר על עשרות אלפי שקלים בחיסכון לכל מבוטח לאורך החיים".



"מדובר על הפחתה מאוד משמעותית בתעריפי ביטוח החיים החל משבוע הבא", הסביר שרעבי, שהוסיף: "ההפחתה הזאת היא כתוצאה של תהליך ביקורת שעשינו בחברות הביטוח והתוצאה שלו היא צניחה בתעריפים. הממוצע הוא 30% הפחתה. כדי לסדר את האוזן מדובר על עשרות אלפי שקלים למבוטח שקונה ביטוח על פני כל חייו, מאות שקלים בשנה. זו הפחתה מאוד גדולה".

 

איך הגעתם לזה?

"כולם יודעים שתוחלת החיים עולה ואנשים מתים פחות, אם אנשים מתים פחות אז הסיכוי לתמותה קטן".
 
עד עכשיו 'האשימו' אותנו שאנחנו חיים יותר ואז הפנסיות מתארכות, ביטוחי הבריאות מתארכים ועכשיו זה גם עובד לטובתנו.
"אכן זה הצד השני של המטבע. אנשים מתים פחות ולכן צריך להתאים את מחירי ביטוח החיים. אם אנשים מתים פחות אז זה אומר שהסיכוי לתמותה נמוך יותר ואין סיבה שהלקוחות ימשיכו לשלם פרמיות ביטוח לפי לוחות התמותה הישנים. לא מדובר על התאמות בעשרות אחוזים. אם התמותה הייתה משתפרת מעט אז זה היה מאוד משנה לפי מה מודדים, אבל במספרים הללו זה לא משנה. ברור לכולם יש שפחות תמותה ולכן הציבור צריך לשלם פחות עבור ביטוח חיים".
 
איך זה ישפיע על חברות הביטוח?
"במסגרת אישור התעריפים אנחנו בוחנים את מכלול ההנחות של החברות ומוודאים שהתעריפים הם ראויים מכל הכיוונים".
 
איך אני יודעת כמבוטחת שהדבר הזה מגיע לי אם לא שמעתי על זה ברדיו?
"החברה פשוט לא תוכל למכור במחיר גבוה ממה שאישרנו לה, ולכן זה יחול עלייך. גם אחרי התעריפים שאישרנו יש תחרות בשוק ואנשים יכולים להשיג לעצמם עוד הפחתה. זה הזמן לקרוא לכולם להיכנס למחשבון ביטוח החיים, לבחון מי החברה הכי זולה וכך להגדיל את התחרות. ביטוח חיים הוא מוצר מאוד פשוט ואין בו אותיות קטנות. כשהמבוטח נפטר מגיע לו כסף ולכן ההשוואה מאוד רלוונטית".
 
אנשים שמבוטחים בתנאים הישנים יכולים לשנות?
"בוודאי. הדרך הייתה פתוחה תמיד".