שר האוצר משה כחלון חתם על העלאת המס למוצרי הטבק לגלגול. זאת לאחר שבג"ץ אילץ אותו לעשות זאת לפני מספר שבועות, כך פורסם הערב (רביעי) בחברת החדשות. הצו ייכנס לתוקף מחר בבוקר ומס הקנייה יותר מיוכפל. המשמעות - עלייה של עשרות שקלים במחיר לחפיסה. בנוסף חתם כחלון על צו להפחתת מחיר הפחם לחברת החשמל.
החלטת בית המשפט העליון הגיעה בעקבות עתירה שהגישה עמותת "המיזם הרב מגזרי למיגור העישון", אליה הצטרפו גם האגודה למלחמה בסרטן וההסתדרות הרפואית בישראל, שתמכו בהעלאת המחירים מטעמי בריאות הציבור. בשמו של כחלון נטען בדיון כי ייקור המס עשוי לפגוע בשכבות החלשות.

שיעור המס על הסיגריות בישראל הוא מהגבוהים בעולם, ועובר את ה-80% כולל מע"מ. מס הטבק לגלגול, לעומת זאת, נמוך משמעותית ועמד עד היום על 35.5 אחוזים לערך בלבד, מה שהפך אותו לזול במיוחד לעומת הסיגריות הרגילות.

עד היום, מחירי הטבק לגלגול עומדים על כ-40 שקל לערך, תלוי מותג. על פי "המיזם הרב-מגזרי למיגור העישון", כתוצאה מהעלאה הצפויה במחיר, עלויות הטבק לגלגול צפויות להתייקר בכ-25 עד 55 שקלים לחפיסה, וינועו בין 60 ל-100 שקלים בהתאם למותג. 

מהמיזם למיגור העישון והאגודה למלחמה בסרטן, אשר עתרו לבג"ץ באמצעות עו"ד אפי מיכאלי, ומההסתדרות הרפואית, שהצטרפה כידיד בית המשפט נמסר הערב: "זהו רגע חשוב במערכה נגד העישון. הרגע הזה הגיע אחרי מאבק ממושך ועיקש מצד אנשי מקצוע בתחום הבריאות וארגוני החברה האזרחית שנאבקים בנגע העישון. כולם כאחד הציגו חזית אחידה ועקבית אל מול האינטרסים של חברות הטבק הפועלות נגד בריאות הציבור".

עוד הוסיפו: "גם ברגע הזה אפשר רק להצטער על כך שהיה צורך להגיע עד בג"ץ כדי ששר האוצר ישכיל לעשות את הדבר הנכון, ויישר קו עם מה שבכל ארגוני הבריאות בעולם כבר מבינים - מס על מוצרי טבק מציל חיים. המבחן עובר כעת ליישום בשטח, ואנחנו, אחרי שנלמד את הצו לעומקו, נמשיך לעקוב כדי לוודא שהמס על הטבק לגלגול אכן משווה למס על סיגריות ושגורמים אינטרסנטים לא פועלים למסמס את ההישג ההיסטורי הבריאותי הזה, שנועד למנוע התמכרות של צעירים ובני נוער להרגל הקטלני שלא תמיד מודעים לעובדה שהם הפכו למכורים".