בנק לאומי פרסם את תוצאותיה העסקיות לשנת 2018 עם גידול של 2.7% ברווח הנקי ל-3.257 מיליארד שקל. התשואה להון עמדה על 9.5%, בהשוואה לתשואה מנוטרלת השפעות חד-פעמיות של 9.3% אשתקד.



הרווח בשנת 2017 הושפע מהותית ממכירת מבנה שנמכר ברבעון הרביעי ומהוצאות שכר חד-פעמיות. התשואה להון אשתקד, ללא נטרול סעיפים חד-פעמיים אלה, עמדה על שיעור של 9.8%. דירקטוריון הבנק אישר מדיניות דיבידנד בשיעור שלא יעלה על 50% מהרווח הנקי בכל רבעון, וזאת נוכח השיפור העקבי בתוצאות העסקיות ועודפי ההון של הבנק.



יו"ר דירקטוריון לאומי, דוד ברודט אמר: "קבוצת לאומי מסכמת את שנת 2018 עם תוצאות מצוינות, כשבמהלך השנה לאומי הפך להיות הבנק בעל שווי השוק הגבוה בישראל. לאור יישום עקבי של אסטרטגיה מנצחת, לצד תהליכים ארגוניים שהובלנו בשנים האחרונות, החליט דירקטוריון הבנק לאשר מדיניות חלוקת דיבידנד חדשה, לפיה יחולק לבעלי המניות דיבידנד בשיעור של עד 50% מהרווח הנקי בכל רבעון, עלייה של 10% משיעור הדיבידנד שחולק במהלך שנת 2018".



מנכ"לית לאומי, רקפת רוסק עמינח אמרה, "התוצאות העסקיות החזקות שאנו מציגים היום הן פרי של מהלכים רבים שאנו מובילים בשיטתיות בלאומי לאורך השנים האחרונות. מהלכים אלה מייצרים שיפור מתמשך בפעילות הליבה שלנו, בכל אחד מקווי העסקים.



השיפור העקבי בתוצאות העסקיות, לצד עודפי ההון של הבנק, אפשרו השנה חלוקת דיבידנד בסך של כ-1.3 מיליארד ₪, וזאת בנוסף לרכישה עצמית של מניות, בהיקף של 700 מיליון ₪. צעדים אלה מעידים על אמון ההנהלה והדירקטוריון בחוסן הבנק ובתוכנית האסטרטגית שהתווינו גם לשנים הבאות".