משהו טוב לגמלאים

מה מבקשים לעצמם איש או אישה שהגיעו לגיל 60? לשמחתנו, כיום התשובה היא – הרבה. מצד אחד, זהו גיל שבו רבים מאתנו פורשים לגמלאות או מתכננים את הפרישה. מצד שני, בני 60 ומעלה נחשבים כיום לאנשים צעירים, המתאפיינים בלייף סטייל ומקיפים עצמם בשפע פעילויות והנאות. בדיוק משום כך, אם אתם מתקרבים למשבצת הזו או כבר נמצאים בתוכה - חשוב שתכירו את תיקון חוק 190. בזכותו, תוכלו להמשיך וליהנות בכל רגע מכסף נזיל הדרוש לכם, להרוויח את המיטב מהחסכונות שצברתם בשנות עבודה רבות, ולהבטיח לעצמכם עתיד כלכלי שקט וחסר דאגות. 



תיקון חוק 190 – חוויה מתקנת

שנת  2012 הביאה לחיינו הפיננסיים את תיקון 190 לפקודת מס הכנסה, שנועד לעודד חיסכון בקרב הגמלאים. התיקון מזמן הטבה משמעותית לאנשים שהגיעו לגיל 60 ושנהנים מקצבת פנסיה בגובה 4,500 ₪. העומדים בשני התנאים הללו, רשאים לפתוח קופת גמל, שמזמנת השקעה כדאית בשוק ההון, במיסוי מופחת ובתנאים אידיאליים. מדובר באפיק השקעה סולידי, שמאפשר למשוך כספים ללא הגבלה, בכל רגע ובצורה נוחה ומהירה, וכולל יכולת הורשה של כל תיק החיסכון. 

כל היתרונות בעקבות התיקון

התיקון לחוק 190 הופך את קופות הגמל לאפיק ההשקעה המשתלם, הנוח והרווחי ביותר עבור גמלאים. בחיסכון הפיננסי שלהם כיום, הם יכולים ליהנות מכל היתרונות שמקנות קופות הגמל:

  • הטבת מיסוי – המשקיעים בקופות גמל נהנים מפטור מלא ממס על רווחי הון באירועים שונים כמו מכירת נייר ערך, קבלת דיווידנד כשהקופה משקיעה במניות, או קבלת ריבית מהחזקת איגרות חוב. בעת משיכת כספים או פדיון מלא של התיק, העמית יחויב במס מופחת בשיעור 15% מהרווח הנומינלי לעומת 25% מהרווח הריאלי בחלופות השקעה אחרות. במקרה שיבחר באופציה של קבלת הכספים כקצבה – יוכל ליהנות מפטור מלא ממס. נתון זה משפיע ישירות על התשואה המצטברת ומעלה את פוטנציאל הרווח בקופה. 
  • עלויות ניהול נמוכות – בקופות גמל, ביצוע קנייה ומכירה של ניירות ערך כרוך בעלויות נמוכות יחסית לחלופות ההשקעה האחרות. גם דמי הניהול נמוכים משמעותית וכוללים פטור ממע"מ, דמי משמרת ועמלות שורה. כפועל יוצא מכך, הקרן גדלה ואיתה צומחים גם הרווחים. 
  • נזילות – העמית בקופת הגמל יכול למשוך כספים בכל רגע, במהירות ובפשטות, וללא כל הגבלה. נזילות מלאה בשימוש בכספי הקרן מהווה יתרון גדול עבור גמלאים, שהכנסתם החודשית אינה גבוהה יחסית לאנשים צעירים יותר. 
  • הורשה – העמית בקופת גמל יכול למנות מוטבים ולתכנן את העברת העיזבון ליורשיו באופן ברור ונוח. אם העמית נפטר לפני גיל 75 – המוטבים ייהנו מפטור מלא של מס רווחי הון החל על כל הרווחים שהצטברו בקופה. אם העמית נפטר לאחר גיל 75 – המוטבים יזכו באותם תנאים שחלו עליו, ויוכלו לבחור באם למשוך את הכספים במס מופחת של 15% או לקבל פטור מלא בקבלת הכספים כקצבה. 
  • ניידות בין אפיקי השקעה – בקופות גמל, בניגוד לחלופות אחרות בשוק, המעבר בין אפיקי השקעה שונים מתאפשר ללא הגבלה ומבלי שייחשב כאירוע מס. 

לסיכום אפשר לומר, שיש פה הזדמנות אמיתית לרווח כספי משמעותי עבור הגמלאים וזאת ללא סיכונים מיותרים. עם הפרסום הדל בנושא קרוב ל-85% מהגמלאים עדיין אינם מודעים להטבה זו וממשיכים לשלם מיסים גבוהים שלא לצורך.

בדיקת הזכאות היא ללא עלות. מלאו את הטופס הבא לבדיקת זכאות במידה וחסכת 300 אלף ₪ ומעלה תוכל לבחון זכאות  לתיקון 190: