עוד אקזיט ענק לתעשיית ההייטק הישראלית: ענקית הטכנולוגיה האמריקאית אנבידיה, המייצרת כרטיסים גרפיים, רכשה את חברת מלאנוקס תמורת 6.9 מיליארד דולר. זהו האקזיט השני הכי גדול ההיסטוריה של ההייטק הישראלי, אחרי מכירת מובילאיי לאינטל תמורת יור מ-15 מיליארד דולר. על פי ההסכם, אנבידיה תרכוש את כל המניות הרגילות המונפקות והנפרעות של מלאנוקס, תמורת 125 דולר למניה במזומן, המייצגות שווי פעילות כולל של החברה (Enterprise Value) של כ-6.9 מיליארד דולר.



בהודעה המשותפת שהוציאו שתי החברות נמסר, כי "הרכישה תאחד בין שתיים מהחברות המובילות בעולם בתחום המחשוב עתיר הביצועים (HPC). יחדיו, טכנולוגיות המחשוב של אנבידיה והקישוריות של מלאנוקס מניעים יותר מ-250 מחשבי על מרשימת ה-TOP500 ומשרתים את כל ספקיות שירותי הענן הגדולות ויצרניות מחשבים מרכזיות".



"עיבוד הנתונים ועוצמת המחשוב בעומסי העבודה המודרניים של תחום הבינה המלאכותית, המחשוב המדעי וניתוח הנתונים גדל באופן אקספוננציאלי, ומציב דרישות ביצועים עצומות על מרכזי נתונים ארגוניים ו- Hyperscale. בזמן שהביקוש למחשוב גואה, התקדמות ביצועי המעבד (CPU) מאטה וחוק מור הסתיים. מצב זה הוביל לבחירה במחשוב המואץ עם המעבדים הגרפיים של אנבידיה (GPUs) עם פתרונות הקישוריות החכמה של מלאנוקס.



"הופעת ה-AI ומדעי הנתונים, כמו גם מיליארדי משתמשי מחשב בו-זמנית, מתדלקת את הדרישות מרקיעות השחקים של מרכזי הנתונים בעולם", אמר ג'נסן וואנג, מייסד ומנכ"ל אנבידיה. "התמודדות עם דרישות אלו מחייבת ארכיטקטורות הוליסטיות המחברות מספר עצום של צמתי מחשוב מהיר על גבי רשתות חכמות כדי ליצור מנוע בקנה מידה של מרכז נתונים ענק”.



"אנו נרגשים לאחד את פלטפורמת המחשוב המואצת של אנבידיה עם פלטפורמת הרשת המואצת בעלת השם העולמי של מלאנוקס תחת קורת גג אחת, כדי ליצור את הדור הבא של פתרונות המחשוב בקנה מידה גדול. אני נרגש במיוחד לעבוד בשיתוף פעולה הדוק עם המנהיגים בעלי החזון של מלאנוקס ועם האנשים המדהימים שלהם בהמצאת המחשבים של המחר".



ג'נסן וואנג, מנכ"ל אנבידיה. צילום: רויטרס
ג'נסן וואנג, מנכ"ל אנבידיה. צילום: רויטרס



שר הכלכלה והתעשייה, אלי כהן, מסר בעקבות ההודעה: "מכירת מלאנוקס הישראלית לענקית הטכנולוגיה אנבידיה היא הבעת אמון חשובה בתעשיית ההייטק והחדשנות הישראלית וכזו המסייעת להמשיך ולבסס את מעמדה של ישראל כשחקנית מובילה בזירה הטכנולוגית העולמית. לצד זאת, מדובר בהוכחה נוספת לעוצמה והאיתנות הכלכלית של ישראל המאפשרת את צמיחתן של החברות המובילות".



מכלל ביטוח ופיננסים נמסר כי הם גאים להיות "בעלת המניות הישראלית הגדולה ביותר בחברת מלאנוקס עם אחזקה של כ-3.8% מהחברה. עמיתי כלל ביטוח ופיננסים נהנו כתוצאה מאחזקה זו מרווח כולל של כחצי מיליארד ש״ח".



"אנחנו חולקים את אותו חזון למחשוב מואץ כמו אנבידיה", אמר איל וולדמן, מייסד ומנכ"ל מלאנוקס. "שילוב שתי החברות שלנו מגיע כהרחבה טבעית של השותפות ארוכת השנים שלנו והוא מתאים מאוד בהתחשב לתרבות המונעת ביצועים המשותפת שלנו. שילוב זה יטפח יצירת טכנולוגיה רבת עוצמה והזדמנויות מצוינות עבור האנשים שלנו".



איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס. צילום: באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות
איל וולדמן, מנכ"ל מלאנוקס. צילום: באדיבות מלאנוקס טכנולוגיות



לחברות יש היסטוריה ארוכה של שיתוף פעולה וחדשנות משותפת, אשר באה לידי ביטוי בתרומתן האחרונה לבניית שני מחשבי העל המהירים ביותר בעולם, Sierra ו-Summit, המופעלים על ידי משרד האנרגיה של ארה"ב. רבות מספקיות שירותי הענן המובילות בעולם משתמשות במעבדי ה-GPU של אנבידיה ובקישוריות של מלאנוקס. אנבידיה ומלאנוקס חולקות תפיסת מיקוד ביצועים זהה אשר תאפשר אינטגרציה חלקה.



גולדמן זאקס ושות' LLC שימשו כיועצים הפיננסיים הבלעדיים של אנבידיה ו-Jones Day שימשו כיועצים המשפטיים. קבוצת קרדיט סוויס ו- J.P.Morgan Chase ושות' שימשו כיועצים הפיננסיים של מלאנוקס ו-Latham & Watkins, LLP ועוה"ד אהוד סול ויובל מידר ממשרד הרצוג פוקס נאמן כיועצים המשפטיים.