שר המדע והטכנולוגיה אופיר אקוניס תקף בחריפות את שר האוצר משה כחלון ואת יו"ר ההסתדרות לשעבר אבי ניסנקורן בשיחה עם "מעריב" אתמול, לקראת פתיחת תשדירי הבחירות של הליכוד במוצ”ש הקרובה. אקוניס שותף לצוות ההסברה של הליכוד שבראשו עומד ראש הממשלה בנימין נתניהו. תחילה התמקד אקוניס בהישגי ממשלת הליכוד בעשור האחרון ובמצבה הכלכלי של המדינה, “מהטובים מאז הקמתה”, כדבריו.



הוא ציין לטובה גורמים כגון אחוזי האבטלה, מהנמוכים בעולם, זרם ההשקעות במשק, צמצום פערי העוני - כפי שהם משתקפים במדד ג’יני - השקעות שיא בתשתיות, הישגי משרד המדע והטכנולוגיה, שיתופי פעולה בינלאומיים ומדיניות השמיים הפתוחים. “רשימת ההישגים ראויה לציון על רקע העובדה ששכר המינימום הגיע לשיא, שכר החיילים הקרביים עלה ל־1700 שקלים ואיכות החיים בישראל הפכה להיות מהטובות בעולם”, הדגיש השר.



באשר לבעיות בתנועת הרכבות השר הודה כי “העומס יוצא הדופן ברכבות לא נצפה בעקבות פתיחת תחנות חדשות, חיבור בית שאן והפריפריה למרכז והשקעות שיא שלא היו מאז קום המדינה”. עם זאת, האחריות המלאה לשביתת הרכבות, לדבריו, היא של ההסתדרות: “אבי ניסנקורן שיצא לכאורה ל’חופשה’ מההסתדרות, אחראי לשביתה הפראית. זאת בדיוק התפיסה שלו, והוא יישם אותה בדיוק אם יהיה שר אוצר מטעם כחול לבן”.



כחלון. “שר האוצר אשם”. צילום: פלאש 90



אקוניס הזהיר: “אם חלילה זה יקרה, ישראל תידרדר 40 שנים לאחור ומצבה יהיה כשל ונצואלה. הוא לא יעשה כלכלת שוק אלא כלכלה לוועדים. ההסתדרות שלטה במשך שנים בתאגידים גדולים ואת התוצאה הקשה ראינו”. שר המדע אף אינו מהסס להאשים במלוא האחריות למשבר בשוק הנדל”ן את שר האוצר משה כחלון: “שר האוצר קיבל מתוקף ההסכם הקואליציוני את כל הסמכויות לטיפול במחירי הדיור, ונכשל. כולנו קיבלה את משרד האוצר, השיכון, איכות הסביבה וגם את האחריות למנהל". (למורת רוחו של שר הפנים לשעבר סילבן שלום - י"ש).



“אין בכלל ויכוח שמחירי הנדל”ן גבוהים וללא שום פרופורציה. מי שאשם בכך היא מפלגת כולנו, ולכן הוא חייב לשאת בתוצאות ולא להסתבך באמירות כלליות. לליכוד לא הייתה נגיעה לשוק הנדל”ן”, אמר אקוניס.



כחלון אחראי בלעדית לגידול בגירעון?


“ודאי שכן, הרי הוא שר האוצר. הסיבה לכך היא הקלות הבלתי נסבלת של חלוקת כספים והסכמים שנויים במחלוקת כמו התוספות לשוטרים ולעובדי מערכת הביטחון. כחלון היה חייב לשים על עצמו בלמים, אבל הוא לא עשה את זה. ברוב תקופת ארבע השנים האחרונות, הוא ניהל כלכלת בחירות למרות תמרורי האזהרה”.



אקוניס על יוקר המחיה במזון: “נעשו צעדים נכונים אך זה לא מספיק. ברור שצריך להגן על התוצרת המקומית אלא שחייבים להפחית עוד מכסים כדי להגדיל את התחרות. אבל הפחתת מסים ומכסים מנוגדת לחלוטין להשקפת העולם של השמאל הכלכלי. הם תמכו במס על הבורסה, כשאני התנגדתי ואף דרשתי לבטלו”.

מכולנו מסר בתגובה: "הליכוד לא ראה את הזוגות הצעירים ואת מעמד הביניים ממטר עד שהגיע השר כחלון. אקוניס הוא נציג בולט לניתוק של הליכוד מהציבור ולריקבון המוסרי והערכי של קבוצת עסקנים ששכחו את מי הם באו לשרת".