ארנון בר-דוד (61) נבחר אתמול ברוב גדול ליו"ר ההסתדרות ה-15, בבחירות שהתקיימו בבית נבחרי ההסתדרות. בר דוד יחליף את אבי ניסנקורן המתמודד ברשימת כחול לבן לכנסת.



בר דוד, שכיהן בעבר כיו"ר ארגון עובדי עיריית תל אביב, מכהן כ-13 שנים כיו"ר הסתדרות המעו"ף, המאגדת בתוכה כ-300 אלף עובדים. "כל חיי הנהגתי עובדים וניהלתי מערכות גדולות. דאגתי לכבוד העובד ולמעמדו. אני יודע מה זה להיות פועל, עובד, פקיד, נותן שירות", ציין בר דוד לאחר בחירתו – "אבא שלי היה פועל בעיריית תל אביב, במפעל המים. הלכתי איתו לעבודה כילד, ראיתי אותו מתקדם בתפקידיו עד למנהל אגף. היום הוא בן 86, בפנסיה. והנה, אני עומד בפתח התפקיד הגדול והחשוב הזה, אחרי שחוללתי, בסיוע הצוות שלי, מהפכה של ממש בהסתדרות המעו"ף, ואני מרגיש מוכן לחולל שינוי ומהפכה בהסתדרות כולה".



בר דוד התייחס בעקיפין לביקורת הציבורית הקשה שנמתחה לאחרונה על כוחם של הוועדים החזקים במשק, בעקבות השיבושים בתנועת הרכבות. הביקורת אף הפכה לחלק ממערכת הבחירות לכנסת. "תוקפים את העבודה המאורגנת ואת הוועדים, אך לא עוד", הוא הוסיף כי "אנחנו אויבי האומה? בדיוק ההפך. אנחנו גלגלי השיניים של המשק הישראלי. נכון, אנחנו צריכים גם לשנות. בכל שנותיי כיו"ר ועד עובדים וכיו"ר הסתדרות המעו"ף דיברתי על הצורך בשינוי התפיסה והחשיבה".



"אני רוצה שכל עובד יעשה את המקסימום על מנת שמקום העבודה שלו יתקדם ויתפתח. אך באותה נשימה, אני קורא למעסיקים ליצור עמנו שיח מכבד", אמר עוד בר דוד. "אנחנו יודעים להוביל שינויים להצלחה. יש בהסתדרות גל התארגנות שאין לו דוגמה באף איגוד עובדים בעולם. עובדים צעירים מצטרפים להסתדרות, הוקמה חטיבת הביטוח והוקם איגוד הסלולר. אני מושיט יד לכל ראש ממשלה ולכל שר אוצר שייבחרו: בואו יחד עמנו, לא רק לכבות שריפות, אלא להוביל מהפכה של ממש לטובת אזרחי וציבור עובדי מדינת ישראל".



"עם זאת, אני לא מציע לאף אחד לנסות אותנו. מי שלא יבין שזכות השביתה היא זכות יסוד בדמוקרטיות המערביות, יכיר את הכוח והעוצמה של הבית הזה".


בר-דוד הבטיח בסיום נאומו: "נמשיך לפעול למען החלשים, למען בני המיעוטים, לקידום ושוויון נשים במקומות העבודה ולניפוץ תקרות הזכוכית. נפעל לצמצום הפערים בחברה, לטיפול בגמלאים שקצבתם נשחקה, לטיפול בקשישים, נדאג לאימהות העובדות ולעובדים בכלל. יש לנו עם נהדר ויצרתי אנשים חרוצים שקמים בבוקר והולכים לעבודה. עם יותר אחדות ושלום, ופחות שנאה - המדינה המדהימה שלנו יכולה לעוף למרומים".



בפנייתו לניסנקורן, אמר בר דוד: "בשבילי תמיד תהיה יושב ראש ויותר מכך - חבר. עשית פה לילות כימים למען ציבור העובדים, השכירים, עובדי הקבלן, הגמלאים והנכים במדינת ישראל. הפכת את ההסתדרות לתנועה חברתית". ניסנקורן ציין כי "ארנון הוא האיש הנכון במקום הנכון. מנהיג עובדים שחי את השטח ויודע מה היא עבודה קשה".