"יום המעשים הטובים" השנתי, שבו תושבי יותר ממאה מדינות עושים לטובת הזולת והסביבה, התקיים אתמול בארץ ביוזמת עמותת רוח טובה וחלקים נרחבים מהציבור נרתמו והשתתפו במגוון פרויקטים בהתנדבות. בעמותת שיעור אחר, שפועלת כבר 17 שנה לקידום ועידוד מעורבות של הציבור במערכת החינוך בעזרת 4,500 מתנדבים, התגייסו במרץ ליום המעשים הטובים. המתנדבים של העמותה, בהם עובדי בית החולים האנגלי וקופת חולים כללית שנתנו בחודשים האחרונים קורסים בתחום הרפואה לתלמידי בית הספר היסודי ביר אל אמית בנצרת, אירחו אתמול את התלמידים במקום עבודתם. הילדים עברו במחלקות השונות, התרשמו מסביבת העבודה ולמדו על המקצועות השונים.



בחברת רפאל הגדילו לעשות והחליטו לקיים השנה פעילות בהתנדבות במשך שבוע שלם "במטרה להרחיב את מספר העובדים המתנדבים ואת סוגי האוכלוסיות שלמענם מתקיימות הפעילויות". החברה מסרה כי העובדים המתנדבים לקחו חלק במיזמים מגוונים, "החל מנוער בסיכון בכפרי הנוער, דרך ניצולי שואה ועד חלוקת מנות מזון לנזקקים לקראת חג הפסח". כך, למשל, ביום ראשון השבוע הגיעו עובדי החברה ל"קפה בריטניה", מועדון חברתי לניצולי שואה, הפועל בשיתוף פעולה עם מתנ”ס מנדל בקריית ים ועם והקרן לרווחת נפגעי השואה. עובדי רפאל ניהלו עם הניצולים פעילויות יצירה ושיחות. תומר בלחסן, מנהל המועדון, אמר כי "הניצולים התרגשו עד דמעות מהמחווה של עובדי רפאל. עבור הניצולים, כמי שהיו מוכים וחבולים בתקופת השואה, זוהי התרגשות גדולה לשבת ולשוחח עם המפתחים של מערכות כמו כיפת ברזל ומעיל רוח, אשר הופכות את ישראל למעצמה ביטחונית עולמית, ובזכותם העם היהודי לא יהיה נרדף יותר לעולם".



תלמידי בית הספר ויצו רחובות החליטו לסייע להורים שמתנדבים במיזם ״נשק וסע״, ובו הם עוזרים לילדים שמגיעים ברכבי ההורים לצאת מהרכב ולהיכנס לבית הספר. במקביל, הנהלת ויצו העולמית החליטה להפתיע אותם ולחדש את סביבת הלמידה הציבורית בבית הספר. "אין לי ספק שכולם יוצאים נשכרים מיום מיוחד שכזה", אמר הרצל שקרצי, מנהל בית הספר. "גם ההפתעה שהכינו לנו אנשי ויצו העולמי מתל אביב תרמה לאווירה השמחה והמלטפת של יום זה ולא תישכח".



בחברת eBay ישראל מקיימים לאורך כל השבוע מגוון פעילויות למען הקהילה לרגל יום המעשים הטובים. אתמול התנדבו העובדים בארגון לקט ישראל ברעננה, העוסק בהצלת מזון, וארזו מאות חבילות מזון. נוסף לכך יסייעו עשרות עובדים בשיפוץ חצרות של גני שילוב לילדים בעלי מוגבלויות בנתניה ויבקרו קשישים במרכז הגריאטרי דורות שבנתניה.



לדברי מוטי אליאב מנכ"ל eBay ישראל: "הלב מתמלא גאווה מההירתמות הגדולה של עובדי eBay למגוון הפעילויות למען הקהילה כחלק מפעילות החברה בשבוע שלם של מעשים טובים".



עובדי חברת אלעד מערכות התנדבו בפעילות למען הקהילה בבית הנוער קדימה צ'מפיון בפרדס כץ - מסגרת חינוכית לילדים ובני נוער. העובדים שיפצו את החצר יחד עם צוות בית הנוער, שתלו צמחים, צבעו אדניות, השקו וניקו את הגינה. עובדים נוספים השתתפו בתחרות מאסטר שף שבה בישלו עם קבוצת חניכים מנות שונות שהועמדו לשיפוטו של צוות השופטים מסגל בית הנוער. בסיום התחרות הוכרז הצוות המנצח וזכה בפרס.



תלמידי בית ספר ניר בקריית אונו, שבו למדה רונה רמון ז"ל בנעוריה, החליטו להנציח את זכרה. בטקס מרגש בהשתתפות כוכבה בר סימנטוב, אחותה של רונה, ותושבי העיר, שתלו התלמידים פרחים צבעוניים בגינה שהוקמה לזכרה של רונה בפתח בית הספר. כ־1,400 מתנדבי קק"ל (הקרן הקיימת לישראל) ביצעו פעילויות קהילתיות וסביבתיות באתריה ויערותיה בכל רחבי הארץ. בין השאר פעלה קק"ל בשיתוף עם מאות מתנדבים, בשיקום יערות ודרכים, בפעולות ניקיון, צביעה והנגשה, בפעילויות חינוך ועוד. מתרחצים שביקשו לנצל את היום הנעים בבילוי בחופי נווה ים ודור בצפון הופתעו לראות את תלמידי בתי הספר היסודיים גבעון וגלילות מנשר מסתערים על החופים ומנקים אותם לרגל יום המעשים הטובים.