האקדמיה הישראלית לטיס יוזמת הקמה של בית ספר לטיסה בשדה התעופה בראש פינה. האקדמיה פתחה בחודש יולי קורס טיס ראשון בנמל התעופה באילת, ולאחר פסח יתקיימו שיעורי הטיסה והטיסות של החניכים בנמל התעופה רמון. בסיום הקורס מקבלים החניכים רישיון טיס מסחרי, הכולל 200 שעות טיסה, כפי שנדרש על ידי חברות התעופה.
מנהל האקדמיה יוחנן שמר מסר כי העלות של הקורס הראשון באילת, הנמשך כשנתיים, עמדה על 255 אלף שקל. "יש לנו בקורס הראשון 17 חניכים. שלושה ימים בשבוע הם לומדים ושלושה ימים נוספים הם עובדים במקצועות מועדפים בענף התיירות באילת, ויצרנו מסלול של 60 תשלומים באמצעות בנק אוצר החייל, כך שאפשר ליצור מימון ולהגשים את החלום להיות טייס בחברת תעופה אזרחית", הוא מסר. לדבריו, מתקיימים מגעים על הקמת שלוחה של האקדמיה לטיס גם בגליל העליון. המימון יגיע, בין היתר, ממלגות של מפעל הפיס ותמיכה של המשרד לפיתוח הגליל והנגב והרשויות בגליל העליון.
"קיימת היענות רבה, אבל עדיין יש צורך לגשר על פערים כספיים. באילת יש פטור של המע"מ בשיעור של 17%, ויהיה צורך למצוא פתרון לפערי העלויות הכספיות", הוא ציין עוד. "אנחנו רואים היענות רבה ומאמין שנפתח גם אקדמיה לטיס בגליל". בד בבד, מקודמת תוכנית לפתיחת חוגי תעופה לבני נוער, שיכללו 51 שעות לימוד והתנסות בסימולטור וטיסה עם מדריך טיסה.

מנהל שדה התעופה ראש פינה מאיר כהן ציין בטקס המצגת של האקדמיה כי הטרמינל, המסלול ואזורי החניה בשדה שופצו לאחרונה, במטרה לקדם טיסות סחר ברמה גבוהה יותר. נשיא האקדמיה לתעופה, הרמטכ"ל לשעבר דן חלוץ, הדגיש כי חשיבות האקדמיה היא בראייה קדימה, מאחר שקיים מחסור עולמי של מאות אלפי טייסים מקצועיים בחברות התעופה.
יו"ר אשכול גליל מזרחי, בני בן מובחר, יצא בקריאה לממשלה הבאה לפעול להקמת נמל תעופה אזורי בראש פינה לטיסות מסחריות למדינות אירופה, שישמש גם כמנוע צמיחה ועידוד לעסקים ולתיירות בכל אזור הצפון ויכלול גם שילוב מסחרי עם אזור התעשייה הסמוך, צח"ר.
באקדמיה לטיס ציינו כי מדיניות השמיים הפתוחים ומספר החברות והטיסות המסחריות ההולך ועולה הגבירו את הדרישה לטייסים מסחריים.
מסלול הלימודים באקדמיה לטיס מסחרי כולל לימודים תיאורטיים ומעשיים על ידי מדריכי טיס עד לשלב קבלת הרישיון. האקדמיה תציע קורס טיס אזרחי בן שנתיים, הכולל חבילה של שילוב בעבודה בתחום המלונאות במהלך הלימודים וליווי בנקאי עם פתרונות מימון נגישים. חיילים משוחררים יוכלו להשתמש בכספי הפיקדון לצורך הלימודים.