בשבוע שעבר חברת מנו ספנות קיימה קבלת פנים רבת משתתפים לכבוד כניסתה לפעילות של אונית שייט חדשה, “קראון איריס" שמה, אשר תקיים הפלגות סדירות מנמלי ישראל. בקבלת הפנים 800 האורחים סעדו בארוחת ערב, קיבלו סיור מקיף של האונייה על 11 קומותיה, ואילו צוות הבידור הבינלאומי של האונייה בידר את האורחים.
 
ה"קראון איריס" היא אוניה גדולה, 41,000 טון, כ-700 קבינות (חדרים). בקיבולת מלאה היא מסוגלת להכיל 2,000 איש. כניסתה של ה"קראון איריס" לפעילות שוטפת מהווה בשורה למספרם ההולך וגודל של ישראלים שבוחרים בחופשה על הים, לוקחים שייט ימי - קרוז. הפופולריות הגלובלית של סיורים ימיים רק עולה. בשנת 2018, כ-27 מיליון איש יצאו לסיורים ימיים בכל העולם ואילו בשנת 2019 המספר עשוי להגיע לכ-30 מיליון. 
 
לענף הקרוזים הגלובאלי קשר ישראלי חזק. החברה הגדולה בעולם בתחום CARNIVAL GROUP, ששולטת על כ-46% מהשוק כולו, הוקמה על ידי הישראלי טד אריסון, ובנו מיקי אריסון, יו"ר הקבוצה, שולט בה. גם לחברה  השנייה בגודלה בעולם בתחום, ROYAL CARRIBEAN, קשר ישראלי. יש לה נתח שוק של כ-19% והיא נשלטת על ידי אייל עופר. 
 

בעבר חברות ספנות יווניות נהגו לאסוף מפליגים באשדוד או חיפה, אך מסיבות שונות הן כבר לא עושות זאת. אוניות שייט שונות פוקדות את חיפה, אשדוד וגם אילת, אך לא מעלות או מורידות נוסעים. הדרך היחידה שנופשים ישראלים יכלו להתחיל סיור ימי מאחד מנמלי הארץ ולהימנע מהטרחה של נמלי תעופה, הייתה לשוט באוניות של חברות ישראליות. 
היום יש רק חברה אחת, "מנו ספנות", שבבעלותה אוניות שמעלות ומורידות נוסעים בנמלים ישראלים. בעשר השנים האחרונות מנו ספנות הפעילה את  ה"גולדן איריס" , אונייה גדולה בהרבה מהאונייה החדשה, בת כ-17,000 טון ועם קיבולת ל-700 נופשים. באותם שנים הביקוש לקרוזים מחיפה עלה על ההיצע וברוב הפלגותיה האונייה הפליגה מלאה, וזו הסיבה שהחברה החליטה להשתדרג באונייה הרבה יותר גדולה ומפוארת.

במהלך השנה ה"קראון איריס" תקיים סיורים ימיים בים האגאי ובים התיכון. סיורים בני שלושה ימים לקפריסין, בני ארבעה ימים לרודוס, בני חמישה ימים לאיים היווניים, בני שמונה ימים ליוון, כולל אתונה וסלוניקי, 12 ימים לאיטליה ומלטה כולל נאפולי ורומא, ו-12 ימים בים האדריאטי כולל וונציה ודוברובניק. בעבר ה"גולדן איריס" פקדה גם את ברצלונה והריביירה הצרפתית, הים השחור בולגריה ורומניה, אך לא השנה.