כעשרה חודשים אחרי שחברת הממד החמישי הודיעה על הפסקת פעילותה בגלל בעיות עם משקיעים, וכחמישה חודשים אחרי שמכרה את הטכנולוגיה שלה לחברת NSO, החברה פושטת רגל באופן רשמי. לאחר העסקה עם NSO, הודיע נשיא החברה, רם בן ברק, לשעבר המשנה לראש המוסד ובעתיד חבר כנסת, כי כל הספקים וכל העובדים קיבלו את מה שמגיע להם כך שהפסקת הפעילות נעשה בצורה מסודרת וללא דרמות.



אך מתברר שנשארו זנבות, וביום חמישי חברת המימון האמריקאית VENTURE SQN הגישה לבית המשפט בתל אביב בקשה לכינוס נכסים נגד הממד החמישי ובהסכמתה. החברה האמריקאית טוענת שהממד החמישי חייבת לה כ-11 מיליון שקל בגין הלוואות שהעניקה לה. עוד היא טוענת שקיבלה שיעבוד על כל נכסי הממד החמישי כבטוחה. הבקשה של SQN לכינוס נכסים כנראה מיועדת להקל עליה לממש את מה שנשאר מנכסי החברה.



הממד החמישי הוקמה בשנת 2014 על ידי גיא כספי ודורון כהן, במטרה להקים חברת אבטחת מידע. הבסיס הטכנולוגי של התבסס על מערכות בינה מלאכותית לעיבוד נתונים בתחום המודיעין צבאי ואזרחי כאחד. הטכנולוגיה של החברה נועדה להימכר למדינות זרות וכדי להקל על המכירות. בן ברק מונה כנשיא החברה והרמטכ"ל לשעבר, ויו"ר כחול לבן, בני גנץ מונה ליו"ר.



במהלך קמפיין הבחירות גנץ הותקף רבות על כך שניהל חברה פושטת רגל ויתכן שלא בכדי הבקשה לכינוס נכסים הוגשה רק בתום מערכת הבחירות. בדוח מבקר המדינה האחרון נאמר כי המשטרה העניקה לחברה פטור ממכרז לאספקת הטכנולוגיה שלה על בסיס טענות שווא של בכירי החברה.