מפעל פניציה בירוחם, שהוקם בשנת 1934 ומייצר מכלי זכוכיות לתעשיית המשקאות והמזון בארץ ובחו"ל, נמצאת כעת בסכנת סגירה - כך דווח הערב (שני) ב"חברת החדשות". זאת, בזמן שעובדי "חרסה" בבאר שבע נאבקים בהחלטת ההנהלה לסגור את המפעל עקב הפסדים כלכליים.
 
על פי הדיווח, חסידות גור חידשה את חרם הצרכנים על פניציה, והעבירה הנחיה לרשתות השיווק ובעלי יקבים שלא לקנות מהם בקבוקי זכוכית. זאת, לטענתם, כיוון שהיות ולא ניתן לעצור את פעילות התנורים במפעל, הוא ממשיך לעבוד גם בשבת.
 
גורם בכיר במפעל אמר ל"חברת החדשות" כי "החרם גורם לנו להפסדים גדולים, ואם הממשלה לא תתערב, 240 עובדים יילכו הביתה". פניציה, כזכור, כבר עמד בעבר בסכנת סגירה אולם ניצל בסופו של דבר, המשיך לתפקד ונחשב לאחד המפעלים הוותיקים בדרום. החברה נקלעה לאורך השנים האחרונות למספר משברים כלכליים, כאשר גם המפעל בצפון וגם המפעל בדרום עמדו בסכנת סגירה. 
 
 
 
כזכור, מאז צאת חג הפסח נאבקים עובדי מפעל "חרסה", הנמצא בבעלות קבוצת "חמת", בהחלטת ההנהלה לסגור את המפעל עקב הפסדים כלכליים. יו"ר ההסתדרות בבאר שבע, מאיר בביוף, תקף מוקדם יותר ב-103FM את בעלי המפעל יואב גולן, שלהערכתו אשם בסגירה, ואמר כי הוא "אדם שאין לו מצפון וכל מה שמעניין אותו הוא הכסף".
 
מנכ"ל חרסה, רועי רגרמן, השיב לו מנגד כי  "קבוצת חמת היא קבוצה ציבורית, יואב גולן מחזיק בחברה הזו 56%, יש פה דירקטוריון עם דירקטורים מהציבור, גופים מוסדיים, חברות ביטוח והשקעות. יואב גולן לא עושה ככל העולה על דעתו, הוא צריך לתת דין וחשבון לאותם משקיעים ודירקטורים מן הציבור. אז קודם כל, אני חייב לציין שלא קם בבוקר יואב גולן והחליט לעשות מה שבא לו כי מאיר בביוף לא אוהב אותו".

"המפעל היצרני של חרסה הפסיד מעל 2 מיליון שקלים ב-2018", טען רגרמן. "בגלל שאנחנו חברה ציבורית אני לא יכול להגיד כמה הפסדנו ברבעון ראשון של 2019, אבל אני יכול להגיד שהסכום קרוב למספר של כל 2018. חרסה היא חברה גירעונית לחלוטין". עובדי "חרסה" הצהירו כי יפגינו  מחר מול המפעל בבאר שבע בשעה 07:30 ויחסמו את הגישה אליו, ובשעה 08:45 תפגין קבוצת עובדים מול מפעלי חמת באשדוד ותחסום את הגישה אליהם. בהסתדרות בוחנים את המשך הצעדים.