ראש הממשלה בנימין נתניהו יקבל את המלצות יועציו המקצועיים להעלאת גיל הפרישה לפנסיה לנשים מ־62 ל־65 ומגבש תוכנית פעולה בנושא, כך נודע ל"מעריב". נראה שמדובר באחד הנושאים החשובים שתבקש הקואליציה לקדם בקדנציה הנוכחית.
נזכיר כי בתחילת 2003, עם כניסתו לתפקיד שר האוצר (בממשלת שרון), הוביל נתניהו את אחת הרפורמות המרכזיות בתחום הפנסיה והציל את הקרנות ההסתדרותיות מקריסה מוחלטת. במסגרת זו נתן מזכ"ל ההסתדרות דאז עמיר פרץ את הסכמתו להעלאת גיל הפנסיה לנשים מ־60 ל־62 ולגברים מ־65 ל־67. ואולם התוכניות הנוספות, להעלאת גיל הפרישה לנשים ל־64 ומאוחר יותר ל־67, לא קודמו מסיבות פוליטיות.
השיא היה בממשלה האחרונה, כששר האוצר משה כחלון, על אף המלצות צוותים מקצועיים ולמרות עמדת נגידת בנק ישראל, סירב לאשר את העלאת גיל הפרישה לנשים, שאמורה הייתה להיכנס לתוקף לפני שנתיים. עמדת שר האוצר זכתה לגיבוי ארגוני נשים וחברות כנסת כמו שלי יחימוביץ', שדרשו עוד לפני העלאת גיל הפרישה למצוא רשת ביטחון לנשים מוחלשות שעלולות למצוא את עצמן ללא קצבת ביטוח לאומי. אם עמדתו של שר האוצר לא תשתנה, צפוי עימות חריף עם נתניהו. למרות זאת, סביר שבכוחו הפוליטי הנוכחי יסכים כחלון להעלאת גיל הפרישה, מה גם שמדובר במהלך המקובל על צמרת האוצר וגם על יו"ר ועדת הכספים משה גפני.

כך או אחרת, ההחלטה בנושא חייבת להתקבל עד סוף החודש ולפני הקמת הממשלה החדשה. בינתיים, מחשש לגידול של כ־5 מיליארד שקל בגירעון קרנות הפנסיה, הוחלט במנהלת הקרנות הוותיקות לקצץ בזכויות הגמלאים. מדובר בקיצוץ של 1.26% מהזכויות של הפנסיונרים, שהוא במונחים כספיים 720 שקל לשנה לעמית.
הקיצוץ אמור היה להיכנס לתוקף לפני שנה, אבל הוחלט לדחותו ליוני 2019 בתקווה שעד אז ימצא פתרון. הנהלות הקרנות ובהן מבטחים ומקפת כבר הודיעו לגמלאים על הקיצוץ שיופעל בשיטת טייס אוטומטי (בהנחה שלא יימצא פתרון של הרגע האחרון).
מזכ"ל ההסתדרות החדש ארנון בר דוד כבר שיגר בתחילת אפריל, זמן קצר לאחר כניסתו לתפקיד, מכתב לאוצר עם דרישה להימנע מקיצוץ הפנסיות ולנקוט צעדים חלופיים. בינתיים בהנהלת האוצר מתקיימים דיונים למציאת פתרון ביניים לבעיה.
הממונה על שוק ההון והביטוח באוצר ד"ר משה ברקת התייחס לסוגיה בראיון מיוחד ל"מעריב". 
"אני מכיר את הבעיה ולא מתעלם ממנה, אבל אני פועל בהתאם למה שנמצא בתוך מתחם הסמכויות שלי", מסביר ברקת. "כשהיה צורך לכסות את הגירעונות בפנסיה שנוצרו כתוצאה מאי העלאת גיל הפרישה, פרסמה רשות שוק ההון הנחיה כיצד לכסות את הגירעון וזה היה במתחם הסמכויות שלי. מכאן ואילך זה נמצא אצל קובעי המדיניות. אין לי אפשרות לדחות פעם נוספת את קיצוץ הזכויות שנקבע ליוני 2019. 
"פנו אליי גופים שונים ובהם ההסתדרות כדי להתמודד עם הבעיה. אני נפגש איתם כל הזמן ונראה מה אפשר לעשות".