קשה מאוד להתנהל כלכלית היום, כאשר כמעט כל בית נמצא היום במינוס והמחירים לא רוצים לרדת. ישנם סוגים רבים של הלוואות, וכל הלוואה מתאימה למשהו ספציפי, אך הדבר שונה כשמדובר בהלוואה לכל מטרה, שאת שירותיה נוכל לקבל מגופים שונים המציעים לנו הצעות שונות ומפתות, ריביות שונות, מסלולים שונים ועוד. אם כך, מהי הלוואה לכל מטרה ומתי כדאי לקחת אותה?

מהי הלוואה לכל מטרה?
הלוואה לכל מטרה היא הלוואה שאין לה שום ייעוד מסוים שעליכם לדווח עליו. תקופת ההלוואה קצרה מהרגיל, ולרוב מדובר על תקופה של עד חמש שנים. מאוד קל ונוח לקבל הלוואה לכל מטרה תוך מספר ימים, כאשר לעיתים גם תוך מספר שעות הכסף יועבר לחשבון שלכם. הסכומים של ההלוואה יהיו של עשרות אלפי שקלים ולא יעברו את ה-100 אלף שקלים. הריבית תהיה יחסית גבוהה, אך כאשר מדובר על הלוואה לצורך רכישת נכס - חלק מהמקומות יורידו את הריבית. 
מתי כדאי לקחת הלוואה לכל מטרה?
הלוואה לכל מטרה נועדה כדי "לסגור פינות" בעיקר. מה הכוונה? אם כעת הדירה שלכם עוברת שיפוץ וחסרים לכם כמה עשרות אלפי שקלים, הלוואה לכל מטרה היא ההלוואה שתתאים לכם. את ההלוואה לכל מטרה יש לקחת בזמנים בהם אתם יודעים שתוכלו להחזיר את הסכום כולל הריבית לאחר תקופת זמן קצרה יחסית. ניתן לקחת הלוואה לכל מטרה גם בזמנים בהם אתם לוקחים הלוואות אחרות כמו משכנתא, הלוואה לרכב וכדומה. הבחירה בהלוואה לכל מטרה יכולה להתאים כאשר אתם לא מעוניינים שהבנק ידע לאילו מטרות הכסף ישמש אתכם, משום שאתם לא חייבים לדווח למקור המלווה על השימוש שלכם בהלוואה. לרוב, השימושים הנפוצים ביותר להלוואה לכל מטרה הם: טיול לחו"ל, שיפוץ דירה, רכב, תיקון רכב, לימודים לילדים, אירועים משמעותיים במשפחה, טיפולים שונים ועוד. 

מה יש לקחת בחשבון כאשר אנו לוקחים הלוואה לכל מטרה?
כמו שיש יתרונות להלוואה לכל מטרה יש גם חסרונות. הזמינות של הכסף, הגמישות איתו ועוד יתרונות באים לידי ביטוי בגובה הריבית. גובה ריבית ההלוואה לכל מטרה עומד על 8% עד 12%, כאשר אצל הבנקים ניתן למצוא את אחוז הריבית הנמוך ביותר. בהתחשב בריבית, אם יש לכם מקור מלווה אחר (משפחה, חברים וכדומה) יהיה עדיף לכם להיעזר בהם. כמו כן, תמיד לפני הלוואה, חשבו מה יהיה המצב שלכם בעוד כמה וכמה חודשים - האם תוכלו לעמוד בריבית?הלוואה לכל מטרה היא אכן נוחה, אך חשבו שאם לוויתם 100 אלף שקלים, גובה הריבית יעמוד על כ-10% - 10,000 שקלים.   
לסיכום
הלוואה לכל מטרה היא ההלוואה הכי זמינה והכי ברת השגה שיש כיום, בסכומים זעירים. אולם, תצטרכו להחזיר את ההלוואה לכל מטרה תוך פרק זמן קצר יחסית, והריבית אליה גבוהה הרגיל. היתרון המשמעותי שלה היא שהלוואה זו יכולה לשמש אותנו לכל צורך, ואין אנו חייבים לציין את מטרת בקשת ההלוואה לכל מטרה. חשוב לציין שאם מדובר ברכישת נכס כלשהו אז כדאי לדווח, וכך הריבית תופחת במעט. הבנקים לרוב מציעים את הריבית המשתלמת ביותר.

ברוב המקרים, אלו שלוקחים ריבית לכל מטרה משתמשים בה לצורכי לימודים, שיפוץ הבית, חתונה או כל אירוע אחר. אם יש לכם קרובים שיכולים לסייע לכם כספית, עדיף לכם יהיה להיעזר בהם כמובן. חשוב לציין עוד פעם, אם אתם צריכים את ההלוואה לכל מטרה לצורך קניית נכס כלשהו, עדיף יהיה לכם לטווח על כך, ובצורה זאת, הריבית שלכם תופחת.
* אי עמידה בפירעון ההלוואה עלול לגרור חיוב בריבית פיגורים והליכי הוצאה לפועל.