נכון לרגע זה עדיין לא נמצא פתרון למשבר הפוליטי שעלול להביא את ישראל לבחירות חדשות. באגף התקציבים באוצר אומרים היום (שלישי) כי המשמעות של הצעת החוק לפיזור הכנסת, שעברה הלילה בקריאה ראשונה וכעת נמצאת בהכנות לקראת העברתה בקריאה שנייה ושלישית, תהיה השפעה משמעותית על פעילות הממשלה.



"משמעות הצעת החוק לפיזור הכנסת היא עלות של לכל הפחות 475 מיליון שקלים שמצריכה מקור תקציבי שאין, והיום אנחנו בחריגה. על הממשלה להצביע על מקור תקציבי לכך וזה יהיה רק מצמצום פעילות הממשלה", אמרו באגף התקציבים.



בתוך כך, מנכ"לית ועדת הבחירות המרכזית, עו"ד אורלי עדס, אמרה בדיון הוועדה המיוחדת כי "עדיין לא סיימנו את מערכת הבחירות לכנסת ה-21. טרם שילמנו לכל הספקים, אין לנו ציוד, והמחסנים ריקים". עדס ביקשה מהוועדה להכניס לחוק הפיזור סעיף שיאפשר לוועדת הבחירות לבצע התאמות נדרשות אם הבחירות יוקדמו.



מזכירות הליכוד תתכנס היום בירושלים כדי לאשר את ביטול הפריימריז לראשות המפלגה ולרשימת המועמדים לכנסת.  הצעת ההחלטה שתועלה קובעת כי "בנסיבות שבהן הבחירות לכנסת הוקדמו למועד של עד חצי שנה מהיום לא ייתקיימו פריימירז לבחירות המועמדים של הלכוד לרשימה לכנסת ולראש הממשלה והרשימה לכנסת ה-21 תהיה רשימת הליכוד לכנסת ה-22".
כמו כן, תתבקש המזכירות, שבראשה עומד השר ישראל כ"ץ וחברים בה כל חברי סיעת הליכוד, כי "הליכוד וכולנו יגישו רשימת מועמדים משותפת".  בישיבת הממשלה שהתקיימה ביום ראשון אמר ראש הממשלה בנימין נתניהו כי "נצטרך להקפיא את המצב ללא פריימריז והוסיף כי "נצטרך לדאוג לחברנו כחלון ולרצ'רץ' אותו ברשימה". השרה מירי רגב קראה גם היא להקפיא את הרשימה לכנסת. ההצעה לשריין מקום לכחלון ולאנשיו מעוררת תסיסה בקרב שרים וחברי כנסת מהליכוד שחוששים לאבד את מקומם בכנסת הבאה.