משרד האוצר ייאלץ לדחות בשנה את אישור התקציב לשנת 2020, זאת בעקבות ההחלטה הסופית על קיום בחירות חדשות באמצע חודש ספטמבר השנה. ל"מעריב" נודע כי התקציב החדש יאושר רק במרץ 2020. עד אז ייאלצו משרדי הממשלה להסתפק בחלק היחסי של תקציב 2019 ובהתאם לכך לתכנן את פעילותם.
באגף התקציבים באוצר בראשות שאול מרידור יצאו מנקודת הנחה שהממשלה תוקם השבוע ולכן הם עסוקים כבר מספר חודשים בהכנת תקציב השנה הבאה ובהתאמות הנדרשות בתקציב 2019. ההצעות כללו בין השאר קיצוץ רוחבי בתקציבי משרדי הממשלה, העלאת מסים וביטול פטורים. אלא שבהנחה שתהיה דחייה בהרכבת הממשלה, הטיפול בתקציב יידחה גם כן, מה שעלול להכביד על הפעילות השוטפת של המשרד. 
נזכיר שתקציב 2019 כבר אושר לפני שנה, אבל בגלל החריגות בגירעון גם בו יהיה צורך בביצוע קיצוצים והתאמות. מדובר בגירעון קיים של 13 מיליארד שקל ובתקציב 2020 מסתמן גירעון דומה. בדוח בנק ישראל האחרון דרש הנגיד פרופ' אמיר ירון להוביל מיידית את מהלך הקיצוץ מחשש שכל המתנה נוספת עלולה לסבך את המשק. מי שאמור לנהל את מהלך ההכנה הוא מנכ"ל האוצר שי באב"ד. אלא שבאב"ד כבר הודיע לשר האוצר משה כחלון על כוונתו לפרוש, וקשה להניח שיחזיק מעמד עד תחילת 2020 כדי להכין את תקציב השנה הבאה.