חברת בזק, הניצבת בפני אתגרים עסקיים לא פשוטים, ממשיכה בפעילות מסחרית שוטפת. החברה בניהול דודו מזרחי מכרה ברבעון הראשון של 2019 אלפי טלפונים ניידים של יבואנים רשמיים במסגרת הרחבת סל המוצרים שלה. במסגרת זו היא תחל השבוע במכירת טלוויזיות תוצרת הייסנס, ובשלב הבא יימכרו מוצרי חשמל ואלקטרוניקה נוספים. 

מדובר בחלק מהאסטרטגיה לכניסה למכירת ציוד קצה באמצעות חנויות בזק סטור. בבזק מקווים כי צעד זה יתרום להכנסותיה כ־100 מיליון שקל בשנה, אלא שהאתגר הפיננסי המיידי הנוכחי של החברה הוא מִחזור איגרות החוב שהונפקו על ידה. מדובר בחוב בסך 11 מיליארד שקל, אך בניכוי יתרות מזומנים בקופה הוא עומד על 8.4 מיליארד שקל. גיוס ההון נועד להאריך את המח"מ (הטווח הממוצע לפדיון) ולהוזיל את עלויות המימון. 

החברה מנהלת מגעים עם רשות ניירות ערך בנוגע לפרסום תשקיף ההנפקה, ועל רקע זה דחתה בשבוע את פרסום הדוחות לרבעון הראשון. בבסיס המחלוקת החשבונאית עומדת ההכרה בנכס מס של 1.17 מיליארד שקל הנוגע להפסדים שנצברו בחברת הבת יס. בבזק טוענים שמדובר בנכס פיננסי שאמור להופיע במאזן, כיוון שזהו חלק מתהליך ביטול ההפרדה המבנית והאיחוד עם חברת הבת יס, ומוסיפים כי זו שאלה של זמן עד שההפרדה המבנית תצא אל הפועל, וכי החברה מילאה את כל התנאים המצדיקים את המהלך. 


מדובר בעיקר ביכולתן של חברות הסלולר לנצל את הקווים של בזק לשידורים באינטרנט. בזק פנתה לבג"ץ לפני ארבעה חודשים. המדינה ביקשה הארכה שהסתיימה בסוף השבוע, אך כאמור, כעת הוגשה בקשה לארכה נוספת של חודשיים. משרד התקשורת, שמתקשה לגבש עמדה, הגיש את בקשת הארכה לנוכח אי הוודאות הפוליטית שנוצרה בעקבות ההחלטה ללכת לבחירות נוספות. שר התקשורת איוב קרא אמור היה לסיים את תפקידו, והמועמד להחליפו היה אמיר אוחנה, שניהם מהליכוד, אולם במצב שנוצר ימשיך קרא למלא את התפקיד בממשלת המעבר. מסיבה זו, גם בצמרת המשרד בראשות המנכ"ל נתי כהן אין בשלב זה שינויים. 

יו"ר בזק שלמה רודב מפעיל את כל המאמצים שלא להמתין שנה נוספת, אלא שמשרד התקשורת ימסור את עמדתו בסוגיית ביטול ההפרדה המבנית בשבועות הקרובים. אי הוודאות בנושא נכס המס, מכירות של משקיע מוסדי זר והחשש שבזק תבצע מחיקות חשבונאיות, נוספות גררו בשבוע שעבר ירידות במניות בזק. עם זאת, רווחי בזק גדלו ברבעון הראשון ב־15.4% ל־300 מיליון שקל, וההכנסות ירדו ב־4.4% ל־2.26 מיליארד שקל.

הירידה בהכנסות נובעת מהתחרות החריפה בתחום האינטרנט ,שבזק מחזיקה בו כ־70% מנתח השוק. החברה איבדה הרבעון 21 אלף מינויי אינטרנט, והוט הגדילה את מהירות הגלישה ל־200 מגה, ומאוחר יותר ל־500 מגה. פרטנר השלימה פריסה של סיבים אופטיים ל־400 אלף בתי אב, וסלקום פרסה סיבים
ל־150 אלף בתי אב. גם בתחום הטלפוניה ממשיכה החברה לאבד מנויים בקצב של 100 אלף לשנה וגם ההכנסה לקו ממשיכה להישחק. 

בזק נשלטת על ידי חברת ביקום (26%), והיקום נשלטת על ידי אינטרנט זהב. החברות נמצאות בשלב מתקדם של מכירת גרעין השליטה לקרן ההשקעות האמריקאית סרייצ'לייט. עם זאת, איש העסקים גד זאבי, המתמודד גם הוא על  בעלות החברה, עדיין לא אמר את המילה האחרונה.