איש העסקים עידן עופר הפעיל את חברת הריגול העסקי "בלאק קיוב" כדי לאסוף מידע אישי שלילי על דמויות בכירות בניסיון לקעקע את מסקנות ועדת ששינסקי 2, כך עולה מתחקיר "עובדה" שישודר ביום חמישי

ועדת ששינסקי 2 עסקה במיסוי הרווחים של עופר מאוצרות הטבע בישראל. עבור עופר, הבעלים של כימיקלים לישראל, מדובר בהפסד של מיליארדי שקלים מדי שנה. על פי התחקיר, בין הדמויות שהיו למטרה של בלאק קיוב היו שני חברי הוועדה, המשנה ליועמ"ש, עו"ד אבי ליכט והחשבת הכללית באוצר באותה עת, מיכל עבאדי בויאנג'ו. גם נגד שר האוצר דאז, יאיר לפיד, שמינה את הוועדה, פעלה החברה בניסיון למצאו מידע שלישי עליו. 
על פי התחקיר, בכירים בבלק קיוב הגדירו את היוזמה כ"בניית תיק" נגד חברי הוועדה, כולל איסוף חומר אישי מכפיש מעברם, במטרה להטות את החלטות הוועדה או לכרסם בהן.

סוגייה שנייה שהטרידה את עופר וכימיקלים לישראל היא הבוררות בין החברה למדינה על אופן חישוב התמלוגים שתקבל המדינה ממכירת אשלגן. את הבוררות. על פי תחקיר עובדה, בלאק קיוב פעלה לאסוף חומר מכפיש על חברי הוועדה שפסקו נגד כי"ל, עורך הדין אלקס הרטמן ושופטת בית המשפט העליון בדימוס, טובה שטרסברג כהן. הבורר השלישי, עו"ד רם כספי, ספק לטובת כי"ל בדעת מיעוט. המשמעות של הפסיקה - הפסד של מאות מיליוני שקלים לכי"ל. 
על פי התחקיר, חברת הריגול הציעה לעידן עופר להכויח שבין הרטמן לשטרסברג כהן היו "יחסים אישיים", או שהסתירו מפגשים ביניהם לפני שמונו לבוררות. לטענת עובדה, החברה לא מצאה ראיות לקשר הזה, אבל כן הצליחו למצוא מידע אחר: שכרו השנתי של עו"ד הרטמן - שהוא מידע פרטי. עוד נטען כי החברה בנתה "תיק" עם מידע מפורט על עו"ד הרטמן, אשתו וילדיו.
ההסכם בין עופר לבלאק קיוב קבע כי אם מהלכי החברה יניבו תוצאות עבור איש העסקים, החברה תקבל בונוס גדול. 

השופטת בדימוס טובה שטרסברג כהן. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
השופטת בדימוס טובה שטרסברג כהן. צילום: קובי גדעון, פלאש 90
תגובות
חברת בלאק קיוב הכחישה באופן גורף ונחרץ את כל פרטי הפרשה ואף טענה בתגובה ל"עובדה": "עידן עופר (או מי מטעמו) מעולם לא היה לקוח של החברה.... הדברים לא התרחשו מעולם". 
דובר חברת בלאק קיוב עידו מינקובסקי מסר בתגובה: "אם בידי מערכת עובדה ״הוכחות״ לטענות המוצגות בכתבה הרי שהם מעולם לא בוצעו ע״י Black Cube אשר לא יזמה אף אחת מהפעולות המתוארות ובוודאי שלא ביצעה אותן. החברה פועלת רק ע״פ החוק שכן תכלית עבודתה היא ניצחון בבתי המשפט ובבוררויות - תהליכים שבהם קבילות רק ראיות חוקיות ומוצקות".
דוברו של עידן עופר, מוטי שרף, מסר ל"עובדה" את התגובה הבאה: "אין כל פסול באיתור מידע במסגרת פעילות עסקית תחרותית, כל עוד המידע מאותר כדין. חברת בלאק קיוב, כמצוין בפרסומיה, עוסקת גם במתן שירותים לאיתור ניגודי עניינים, ומשכך הציעה את שירותיה. הצעה זו הגיעה ברקע פעולות ועמדות מסוימות כנגד חברות בקבוצת עסקיו של עופר, באותה העת, שיש שסברו כי חרגו ממתחם הסבירות והמידתיות. משום כך נעשתה בדיקת ניגודי עניינים. נדגיש, כי ההסכם עם החברה התייחס לאיסוף וניתוח מידע ממקורות פומביים בלבד - ואכן המידע שהתקבל שיקף זאת היטב. נדגיש עוד, כי בסופו של דבר, המידע שנאסף ממקורות פומביים ונותח על ידי האנליסטים של בלאק קיוב, לא היה משמעותי, ולא נעשה בו כל שימוש. כמו-כן, ההתקשרות עם החברה הופסקה לאחר זמן קצר".

חבר הכנסת יאיר לפיד הגיב בטוויטר לתחקיר: "לחשוב שמישהו שילם לחברת ריגול כדי לאסוף עלי מידע מרשיע כשהוא יכול היה פשוט לשאול את ליהיא...".