"עולם הבנקאות נמצא בצומת דרכים. בנקים שלא יידעו לשנות מהיסוד את מודל הפעילות שלהם, לא ישרדו", כך אמרה השבוע מנכ"לית בנק לאומי רקפת רוסק־עמינח בהרצאה בפני סטודנטים למינהל עסקים בבית הספר לעסקים INSEAD בצרפת. רוסק־עמינח שבה על המסר שהשמיעה בכנס של המגזין "פורצ'ן" בלונדון, שבו השתתפה בשבוע שעבר עם קארן פרנק, מנהלת הבנקאות הפרטית של בנק ברקליס הבינלאומי.
 
"הבנקים השיקו אפליקציות בנקאיות חדשניות, אבל זו רק עטיפה דיגיטלית שמכסה על מערכות ליבה מיושנות", אמרה המנכ"לית, "אם רוצים להביא לשינוי אמיתי ולהתמודד עם הטכנולוגיה המתקדמת, חייבים לבנות הכל מהתחלה, שכן המערכות הוותיקות של הבנקים לא יעמדו בקצב השינוי". רוסק־עמינח דיברה על הטרנספורמציה שעבר עולם הבנקאות בשנים האחרונות, שהובילה אותה להקים את הבנק הדיגיטלי PEPPER. כמו כן היא דיברה על האיומים מצד חברות הפינטק וענקיות הטכנולוגיה.
 
היא סקרה את השינויים בעולם הבנקאות בעשור האחרון, שלדבריה שיבשו לחלוטין את מודל הבנקאות הקלאסי וחייבו אותה לחשב מסלול מחדש: "לאורך שנים, תעשיית הבנקאות הייתה מעין מבצר מוקף בחומה גבוהה שהגנה עליה מפני איומים חיצוניים. חומה זו החלה להתפורר בשנים האחרונות", אמרה המנכ"לית. לדבריה, אחרי המשבר הגלובלי של 2008, הרגולטורים הבינו שבמקום להגן על הבנקים שהפכו גדולים מדי מכדי ליפול, יש לאפשר תחרות מצד שחקני פינטק חדשים.
 

עוד אמרה: "המעבר ההדרגתי מבנקאות מסורתית מבוססת סניפים לבנקאות בערוצים הדיגיטליים, מאפשר כיום חיסכון אדיר בעלויות תשתית הודות לטכנולוגיות חדשות כדוגמת טכנולוגיית הענן. אמון הלקוחות בבנקים המסורתיים נשחק מאוד מאז המשבר של 2008. 'דור המילניאל' מעדיף לנהל את הפעילות הפיננסית באמצעות ענקי טכנולוגיה כמו גוגל ואמזון, מאשר עם הבנק שלהם".
 
רוסק־עמינח הדגישה שעל רקע כל אלה, היא החליטה להקים את הבנק הדיגיטלי PEPPER שמאפשר לנהל את כלל הפעילות הבנקאית באמצעות המובייל בלבד, באופן חכם, פרסונלי ושקוף וללא עמלות עו"ש.