עושים סדר בבלאגן: על רקע עומסי התנועה הכבדים ומצוקה החנייה הקשה, הקורקינטים החשמליים צברו בחודשים האחרונים תאוצה והפכו לחלק מהנוף התל אביבי. הנהירה בעיקר של צעירים לקורקינטים החשמליים השיתופיים הגיעה גם על חשבון אופני התל אופן, שעל פי ההערכות, השימוש בהם ירד בעשרות אחוזים. המראות של קורקינטים המושלכים עם תום הנסיעה במדרכות הפכו לנפוצים בעיקר במרכז העיר.
הדבר עורר לעתים טענות של הולכי רגל על חסימות מדרכות וסכנה בטיחותית לנוכח הרכיבה על הקורקינט החשמלי על גבי המדרכה. אבל לעומת זאת, ירידה לכביש, ללא שביל מסומן, היוותה סכנה לרוכבים עצמם. בשבועות האחרונים התקיימו דיונים קדחתניים בעירייה וחברות הקורקינטים החשמליים השיתופיים הזהירו שהגבלת מספר הקורקינטים תביא ליציאתם מהשוק הישראלי. על פי תנאי ההסדרה החדשים, בשלב הראשון יוגדר רובע 3 (בין אבן גבירול לים ונחל הירקון מצפון עד לקו הרחובות בוגרשוב, שדרות בן ציון ומרמורק מדרום) כאזור מוגבל חנייה בו תותר חניית הכלים רק בתאי חנייה ייעודיים שיסומנו לשם כך.
תאי החניה יספקו זמינות חניה במרחק של כ-100 מטר בממוצע, על הכביש עם עדיפות לקרנות רחוב ובמדרכות ברצועת השירות ובמקומות "מתים" על מדרכה רחבה. בעיריית תל אביב הזהירו, כי החל מה-1 באוגוסט כלים שימצאו חונים באזור מוגבל חנייה מחוץ לתאי החנייה הייעודיים יוחרמו. במקביל, תפעל העירייה לסמן מאות תאי חנייה נוספים ברחבי העיר. עד לסימון תאי החניה בשאר האזורים בעיר, על החברות והמשתמשים תוטל חובה לפעול לשמירה על הסדר הציבורי על פי הכללים שפורסמו.

בעירייה הבהירו עוד, כי תאי החניה ואזורי החניה המותרים יתעדכנו באתר העירוני ובאפליקציות של החברות, אשר לא יאפשרו נעילה של הכלי באזורים אסורים. עוד נקבע בתנאי ההסדרה, כי חל איסור לחסום או לגרום להפרעה במעברים ציבוריים ויש להקפיד על השארת מעבר חופשי של שני מטרים לפחות. העמדה או השארה של כלי רכב שיתופיים במדרכה תתאפשר אך ורק בסמוך לאבני השפה, או בצמוד לבניין ולאורכו וחל איסור לחסום תחנות אוטובוס, כניסות לבתים ולמבנים לרבות בתי עסק וכן נאסר לחנות בסמיכות למוסדות חינוך, אין להשאיר מקבץ של מעל לשלושה כלי תחבורה שיתופיים יחדיו מלבד המקומות המורשים לכך.
עוד נקבע, כי בעל ההיתר מחויב לאפשר השכרה והחזרת כלים זעירים שיתופיים בכל רחבי העיר. בעל ההיתר יפרוס אחוז מוגדר מהכלים באזורים מועדפים שתגדיר העירייה בדגש על יפו ואזור עבודות הרכבת הקלה. בעל ההיתר יוגבל בכל זמן נתון לצי כלים זעירים שיתופיים המונה עד 2,500 כלים בלבד. בנוסף, בעל ההיתר יידרש להכין וליישם תכנית להגברת השמירה על חוקי התעבורה לרבות חבישת קסדה, רכיבה יחידנית, אי רכיבה על מדרכות ואי שימוש על ידי קטינים.
הוא גם יצטרך להעביר מידע ונתונים לעירייה לצורכי מחקר וניתוח ולהעמיד מוקד שירות לקוחות שמשימותיו יהיו לספק מידע למשתמשי הקצה ולהוות ערוץ תקשורת עם המוקד העירוני 106 בכל הנוגע לשמירה על הסדר הציבורי. עוד נקבע בתנאי ההסדרה, כל חל איסור על הפעלת אזעקה או צפצוף מהכלים בין השעות 23:00-7:00. "העירייה מאמינה כי ההסדרה תייצר איזון נכון בין הצורך בשמירה על הסדר במרחב הציבורי ושמירה על בטיחות כלל משתמשי הדרך מחד לבין הביקוש לאמצעי התחבורה החדשים מאידך", אמרו עוד בעירייה והזהירו כי עשרות פקחים עירוניים הוכשרו למשימה, שמטרתה צמצום מספר הפגיעות בהולכי הרגל והפרדת השימושים בסוגי הדרך השונים.
במסגרת האכיפה הפקחים שמים דגש על עבירות: כלים המהווים מכשול במרחב הציבורי, רכיבת אופניים חשמליים, קורקינטים ממונעים ואופנועים על המדרכה וכן רכיבת אופניים במדרכות ברחובות בהם קיימים שבילי אופניים. "השתלבות הכלים השיתופיים בעיר מבורכת - זו תחבורה אלטרנטיבית וירוקה שחוסכת גודש וזיהום אוויר ומביאה לצמצום התלות ברכב", ציינה סגנית ראש העירייה ומחזיקת תיק התחבורה מיטל להבי.
"הכלים השיתופיים מאפשרים התניידות שוויונית יותר, מצמצמים פערי מרחק ומסייעים להורדת יוקר המחיה. לצד היתרונות נוצרו גם אתגרים בעיקר בתחום השמירה על הסדר הציבורי ואנו נדרשים לתת מענה שיאזן בין שלל הצרכים ובראשם של הולכי הרגל במדרכות", אמרה עוד להבי. לדבריה, "הנתון שאספנו לפיו מתקיימות מעל מיליון נסיעות בחודש מוכיח שקיים ביקוש ולכן,  עיריית תל אביב-יפו, שוב נדרשת לייצר רגולציה והסדרה מקומית לאתגר שמעמידה בפנינו המהפכה בתחבורה – במיוחד בתקופה זו שבה הממשלה בלתי מתפקדת אבל המציאות ממשיכה לנוע קדימה".
"עיריית תל אביב-יפו פעלה ופועלת לקידום תחבורה בטוחה ויעילה בעיר כיעד אסטרטגי ראשון במעלה ומעודדת שימוש בכלי רכב אלטרנטיביים על חשבון הרכב הפרטי. עם זאת, בשל ריבוי התאונות בהן היו מעורבים רוכבי אופניים חשמליים והולכי רגל וכן העדר אכיפה על המדרכות, הובילה העירייה להענקת סמכויות אכיפה נרחבות לפקחים העירוניים במסגרת חקיקה ייעודית שתאפשר אכיפה הרתעתית ללא פשרות", סיכמה.