ביום שלישי בשבוע שעבר פתחו ועדי העובדים במשרדי החוץ, הכלכלה והביטחון בעיצומים זאת בעקבות כוונת האוצר לקצץ ב"תקציבי הייצוג". כעת, נודע ל"מעריב אונליין" כי ראשי ועדי העובדים של שלושת המשרדים צפויים להיפגש הבוקר (שני) עם יוסי איצקוביץ, סגן בכיר לחשב הכללי במשרד האוצר, וזאת כדי לדון על הסכם פשרה לשנתיים הקרובות שיימנע את הקיצוץ. 
העיצומים של עובדי שירות החוץ כבר החלו לתת את אותותיהם, ביום שישי פורסם ב"מעריב" כי אנשי משרד החוץ נערכים לבטל את ביקורו של נשיא המדינה ראובן ריבלין בקוריאה הדרומית. מדובר בביקור בעל השלכות כלכליות גדולות לתעשיית ההייטק בישראל והוא צפוי להתקיים ב13.7 ויהיה זה הביקור הראשון מזה עשור בדרג בכיר כל כך. מלבד ביקורו של הנשיא החלו עיצומים נוספים כמו עצירת קידום הסכמים בינלאומיים ועוד.
העיצומים החלו לאחר שמשרד האוצר הודיע כי בכוונתו לקצץ מ"תקציב הייצוג" של השליחים הרשמיים בחו"ל. מדובר בתקציב המאפשר לשליח המשרד לערוך פגישות עבודה מחוץ למשרד עם בכירים באותה מדינה בה הוא מוצב כמו גם לערוך קבלות פנים לאישים בכירים. כוונת האוצר הייתה כי כל הוצאה קטנה כגדולה תתבקש לעבור לאישור החשבות במשרד האוצר ולא ייתן תקציב קבוע מראש. 


כעת, על פי ההסכם שאותו גיבש סגן שר האוצר, יצחק כהן מש"ס, ואשר יהיה תקף לשנתיים הקרובות עד שיימצא הסדר חדש יוכלו השליחים הישראליים ברחבי העולם להגיש קבלות רק על 50 אחוז מסך ההוצאות ואילו תינתן להם אפשרות להצהיר על 50 אחוז נוספים מבלי להציג קבלות ובכל להקל על אופן עבודתם.