ועדת האיתור בבנק דיסקונט, בראשות יו”ר הדירקטוריון שאול קוברינסקי, ממליצה למנות את אורי לוין כמחליפה של לילך אשר־טופילסקי בניהול הבנק. לוין, המשמש כיום כמנכ”ל דיסקונט ניו יורק, ייכנס לתפקידו לקראת סוף השנה. הדירקטוריון יתכנס מחר כדי לאשר את ההמלצה.
 
עדיין לא נקבע מי יחליף את לוין, אבל נראה שהמועמד יגיע מתוך הבנק. הליך המינוי בדיסקונט היה קצר יחסית, ככל הנראה בגלל החשש שלוין ימונה למנכ”ל בנק אחר, פועלים למשל, ובשל כך הואץ הליך האישור. עקב כך, הוועדה לא הספיקה לראיין מועמדים פוטנציאליים נוספים לתפקיד כמו מיכל עבאדי־בואינג’ו.
גם בבנק הפועלים נכנסו הליכי המינוי להילוך גבוה. המועמד המוביל של ועדת האיתור לתפקיד המנכ”ל הוא דב קוטלר, לשעבר מנכ”ל בנק איגוד, ויזה כאל, ישראכרט ומיזמי בית ההשקעות פריזמה. קוטלר זכה להמלצה בייחוד מדליה לב, גורם דומיננטי בוועדת האיתור.

בנק דיסקונט, צילום: רויטרס
בנק דיסקונט, צילום: רויטרס

 

נראה כי קוטלר יאושר ללא בעיות גם  בידי המפקחת על הבנקים חדווה בר. העדפת הבחירה בקוטלר התקבלה לנוכח ניסיונו בתחומי הפיננסים, בייחוד בתחום האשראי. קוטלר שותף כיום בכמה מיזמים פרטיים כמו “אינטו”, העוסקת בהשקעות בתחום הנדל”ן המניב בארה”ב. כמו כן, המשנה למנכ”ל הבנק והמועמד המוביל לניהולו, ארז יוסף, נעדר ניסיון בתחום האשראי.
 
ההמלצה לבחירת קוטלר מתקבלת במקביל להעמדתו השבוע לבחירה מחודשת של יו”ר דירקטוריון הבנק עו”ד עודד ערן, ועדיין לא ברור אם ייבחר. המינוי של קוטלר, שלא צמח בבנק, עשוי להביא לזעזוע ניהולי גם בצמרת הבנק, והמשך דרכם של בכירי הבנק ארז יוסף וידין ענתבי.