השביתה נמנעה: הסכם הושג הערב (ראשון) במשא ומתן בין ועד עובדי משרד החוץ לנציגי האוצר, זאת לאחר שהעובדים איימו להשבית החל ממחר את נציגויות ישראל ברחבי העולם. שר החוץ ישראל כ"ץ בירך על כך, ואמר: "הסכם זה הינו צעד חשוב בדרך לחיזוק שירות החוץ ועובדיו ויסייע לנציגי ישראל בחו"ל לעמוד במשימות המאתגרות שלפנינו. אני מבקש להודות לגורמים בהסתדרות ומשרד האוצר שהביאו לסיומו של סכסוך העבודה".

אתמול כ־90 בכירים במשרד החוץ, בהם שגרירים וקונסולים, חתמו על מכתב הקורא לוועד העובדים להודיע על שביתה כללית, אם המאמצים מול משרד האוצר למנוע קיצוץ נוסף בתקציב לא יעלו יפה. בין החותמים על המכתב גם עליזה בן נון, שגרירת ישראל בצרפת, ג’רמי יששכרוף, שגריר ישראל בגרמניה, אנה אזארי, שגרירת ישראל בפולין, רן גידור, שגריר ישראל בקמרון, ועוד. 

הבכירים כתבו במכתב, בין היתר, כי "בהתנהלותה הנוכחית, גורמת מדינת ישראל לחיסול המערך הדיפלומטי המקצועי, ועומדת להפוך את ישראל למדינה היחידה שאיננה מנהלת יחסי חוץ בצורה סדורה. אין להשלים עם כך, לא ברמה הלאומית ולא ברמה המקצועית".

במסגרת המשבר, הודיעו לפני כשבוע וחצי ראשי ועדי העובדים של משרדי החוץ והביטחון לכלל נציגויות ישראל בעולם יש להפסיק לאלתר כל טיפול בנסיעות ראש הממשלה לחו"ל, עד להודעה חדשה. צעד חריג זה בא לאחר חודשים רבים מאז הוכרז על סכסוך עבודה בנושא ואחרי שהשיח מול האוצר לא צלח.
 
לפני כחודש וחצי הקימו ראשי הוועדים ששון פרץ, יו"ר ועד משרד הביטחון, דנה בנבנישתי ואלי יפרח, יו"רים משותפים במשרד החוץ, מטה מאבק משותף בו הכריזו על הפסקת הטיפול ברישיונות ייצוא ביטחוני, הפסקת הענקת אשרות תיירות ועבודה, למעט סיעוד, מהודו, סין וטורקיה.