בשורה גדולה לציבור הנישומים במס הכנסה: רשות המסים החליטה בימים האחרונים להיענות לבקשת לשכת יועצי המס ולשנות את נוהל ביצוע פעולות העיקול בחשבונות. במכתב ששלחה סמנכ"לית רשות המסים זילפה גלינדוס לנשיא לשכת יועצי המס ירון גינדי, היא מבשרת כי לפני החלטת עיקול החשבון תינתן ליועצי המס התראה מוקדמת באמצעות מערכת מחשוב אוטומטית.



גינדי התריע לא אחת על התופעה של בעיות ביורוקרטיות שגורמות להטלת עיקולים על בעלי עסקים קטנים, גם אם חובותיהם שולמו כדין. חשוב לציין שהמידע במערכת האוטומטית רלוונטי רק למקרה שהחייב שילם את חובו כדין והיא רלוונטית לחובות בסכומים של 750 שקל ומעלה.



בעקבות מכתב ההבהרה של רשות המסים עדכנו בלשכה יועצי המס את היועצים: "אחד הנושאים המרכזיים שהצבנו כמטרה בפעילותנו מול הרשות הוא הנגשת המידע לציבור המייצגים, על מנת לייעל את עבודתם מול הרשות, לצמצם ביורוקרטיה מיותרת וחיכוכים בין הנישומים והרשות.



"זמינות המידע חשובה ביותר בייחוד במקרים של חובות שצפויים להיכנס להליכי אכיפה. לא אחת מצאנו שחוסר המידע הוביל לעיקול חשבונות הבנק של הנישומים עוד בטרם קיבל הנישום את מכתב ההתראה בדואר. הצורך בהטלת עיקולים והליכי אכיפה דורסניים גרמו לא אחת לפגיעה בשמם הטוב הן של המיוצגים בפני הבנקים והן של הלקוחות שלהם".



עוד נכתב, כי "לאור פניותיה של לשכת יועצי המס אנו שמחים לבשר לכם שבימים הקרובים יקבלו המייצגים התראות לגבי חובות בטרם שלבי אכיפה. מערכת ההודעות האישיות למייצג תאפשר למייצג לקבל התראות בזמן אמת, במקביל להודעות שישלחו לנישומים".