יצרנית מכוניות היוקרה הגרמנית PORSCHE משקיעה שני מיליון דולר בחברת הסטארט אפ הישראלית TRIEYE. ההשקעה של פורשה מבליטה את המרכזיות של ישראל כמרכז פיתוח של טכנולוגיות מכוניות אוטומטיות. המדיניות של זרוע ההשקעות של פורשה, PORSCHE VENTURES מבוססת על חיפוש השקעות טכנולוגיות עתידיות עם סינרגיה לשוק הרכב בפרט ולשוק הרכב האוטומטי בפרט בעיקר טכנולוגיות בינה מלאכותית, בלוקצ'יין, מציאות וירטואלית ועוד ובישראל יש הרבה פיתוחים מסוג זה.



TRIEYE הוקמה בשנת 2017 על ידי  אבי בקל, שמשמש כמנכ"ל החברה, פרופסור אוריאל לוי המנהל הטכני ועומר קפח שמשמש כיום כמנהל הפיתוח. הטכנולוגיה הבסיסית של TRIEYE מבוססת על כעשר שנות מחקר מתקדם בננו-פוטוניקה שביצע פרופ' לוי אחד המייסדים באוניברסיטה העברית. על בסיס זה החברה פיתחה מצלמת SWIR (אינפרה-אדום באורך גל קצר) ברזולוציית HD, בעלות מזערית, ובגודל קטן יותר ממצלמות דומות. היא גם הוכיחה שהטכנולוגיה עובדת וניתנת לייצור המוני.



מצלמת ה-SWIR שפיתחה TriEye צפויה להגיע לשוק ב-2020 ומיועדת להציל חיים בכבישים. המצלמה תאפשר למערכות ADAS ולרכבים אוטונומיים להשיג יכולות ראיה באיכות HD בתנאי מזג אוויר ותאורה קשים, הכוללים בין היתר ערפל, אבק או חושך, שבהם מצלמות סטנדרטיות אינן מסוגלות לראות. גם כאשר משלבים מספר פתרונות חישה דוגמת מכ"ם, lidar ומצלמה, לא ניתן כיום לאתר ולזהות עצמים בוודאות גבוהה בלילה או בתנאי ראות קשים נפוצים, דוגמת אדם הרוכב על אופניים בערפל.



Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG
Dr. Ing. h.c.F. Porsche AG



ביצרנית המכוניות מתלהבים מאוד מהטכנולוגיה של TRIEYE, ומיכאל שטיינר, חבר מועצת המנהלים של פורשה אומר כי "חברת TriEye, תחת ניהולו של צוות חזק ומנוסה מאוד בתחומי הננו-פוטוניקה, החיישנים, והלמידה העמוקה (Deep-Learning), מפתחת טכנולוגיה מבטיחה". שטיינר הוסיף ואמר ש"אנחנו רואים פוטנציאל עצום בטכנולוגיית החישה שסוללת את הדרך עבור הדור הבא של מערכות מתקדמות לסיוע לנהג ולפונקציות של הרכב האוטונומי. מצלמת ה-SWIR של TriEye משחקת תפקיד מפתח בתהליך הזה: היא מציעה רמת בטיחות גבוהה יותר במחיר תחרותי".