בשבעת החודשים הראשונים של השנה נרשמו 14.7 מיליון לינות במלונות התיירות בארץ ותפוסת המלונות עמדה על 69% - גידול של כ-2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, כך מסרה היום (חמישי) הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. בלמ"ס ציינו, כי 48% מהלינות היו לינות של תיירים – כשבעה מיליון. בפילוח על פי יישובים, בתל אביב היתה תפוסת החדרים הגבוהה ביותר – 77%. התפוסה בחדרי בתי המלון בירושלים עמדה על 70.5%, במחוז הצפון – 63.1%, בחיפה – 61.8%, במחוז מרכז – 60%, ובמחוז דרום 69.6%.



עוד עולה מנתוני הלמ"ס, כי בחודש יולי מספר הלינות במלונות התיירות הסתכם בכ-2.5 מיליון, מתוכם כ-34% היו של תיירים וכ-66% של ישראלים. השינויים ביולי לעומת החודשים הקודמים נבעו מיציאתם של ישראלים רבים לחופשות. אמנם נתב"ג עמוס במספרי שיא ישראלים הטסים לחופשות בחו"ל לנוכח המחירים הזולים יחסית לתל אביב, ירושלים ואילת בחלק מאתרי הנופש, אבל רבים נפשו בחודש שעבר גם בארץ.



למרות סגירת נמל התעופה באילת ושדה דב בתל אביב, התפוסה הגבוהה ביותר נרשמה באילת – 88%. במקום השני דורגה תל אביב-יפו – 81%. לעומת זאת, בירושלים תפוסת החדרים בבתי המלון בחודש שעבר עמדה על 62% בלבד ובים המלח על 69%. בלמ"ס ציינו עוד, כי ברמת השנתית של מספר לינות התיירים בניכוי העונתיות, אשר חושבה על סמך שלושת החודשים האחרונים (מאי-יולי) היו 11.7 מיליון לינות לעומת 12.4 מילון בשלושת החודשים הקודמים. זאת, בשל הירידה היחסית במספר התיירים שהגיעו לארץ, על רקע השער החזק של השקל ויוקר המחייה.



הרמה השנתית של מספר לינות הישראלים בניכוי עונתיות, אשר חושבה על סמך שלושת החודשים האחרונים היתה 13.9 מיליון – עלייה של 3.6% לעומת שלושת החודשים הקודמים. בתוך כך, מנתונים שפרסמה התאחדות המלונות עולה, כי בחודש יולי נרשמה עלייה של 8% במספר הלינות של ישראלים ותיירים לעומת החודש המקביל אשתקד.